- Bedrijvengids

Verschenen in BodyLIFE Benelux nr3 2014

‘Teveel hardlopen slecht voor de gezondheid’

Te vaak en te veel hardlopen verkort de levensverwachting. Dat stelden Amerikaanse artsen van het Cardiovascular Research Institute in Allentown onlangs op het jaarlijkse congres van het Amerikaanse College of Cardiology.

De onderzoekers gebruikten gegevens van 3.800 mannelijke en vrouwelijk hardlopers. Geheel volgens de verwachting hadden mensen die niet of nauwelijks aan sport deden een lagere levensverwachting dan zij die wel sporten.

Opvallend was echter dat personen die te veel hardliepen, ook minder oud werden. De optimale hardloop hoeveelheid ligt tussen de 1 en 2,5 uur per week, verdeeld over twee of drie keer, zo schatten de onderzoekers. Meer dan dat, en het wordt ongezond.

De Amerikanen konden er niet achter komen waarom de levensverwachting van de veel-lopers lager lag. Voor de hand liggende verklaringen als hartproblemen door overbelasting bleken het verschil niet te verklaren. Waarschijnlijk, zo stellen de wetenschappers, is algehele slijtage de belangrijkste reden.

De onderzoekers adviseren mensen die per se de marathon willen lopen, dat bij één keer te houden. Langer dan een uur achter elkaar hardlopen is volgens hen niet meer gezond.

Bron: NU.nl

Eindhoven opent eerste UV Health Center van Nederland

Zonlicht is voor iedereen goed. Maar hoe profiteer je nu van de voordelen, zonder te dealen met de nadelen? Frank Veldman ging eerder met dit vraagstuk aan de slag en lanceert nu in Eindhoven een nieuw concept: UV Health Center. Eindelijk is het mogelijk om een gezonde levensstijl te combineren met het genot en het resultaat van een zonnebanksessie. De werkwijze van UV Health Center is wereldwijd ongekend en ontving zelfs al complimenten van KWF Kankerbestrijding.

Het UV Health Center werkt uitsluitend met een door Veldman zelf ontwikkelde digitale applicatie. De app kijkt naar de leeftijd, de basiskleur en het huidtype van de consument. In combinatie met de gewenste hoeveelheid zonlicht en de gebruikte SPF (beschermingsfactor) wordt een uniek, huidvriendelijk consult gegenereerd. Na de test weet een zonfanaat precies hoe lang hij of zij in de zon zou mogen en de app vertelt ook nog eens welke zonnebank met goede lampen op het advies aansluiten.

Het UV Health Center richt zich dus op zowel een felbegeerde zomerse teint, als op een gezonde huid. De huid verandert namelijk constant en heeft zonlicht om verschillende redenen nodig. Zo is het in de lente goed om te zonnen ter voorbereiding van een zengende zomer en zijn zonnestralen in de winter zelfs noodzakelijk om een tekort aan vitamine D tegen te gaan.

Meer informatie: Sunworld in Eindhoven, telefoon 040 248 3653 Introductie film ; http://youtu.be/GigKRFz7-bc

health I nieuws

I body•LIFE 2I2014

Extra hulp bij afvallen

AMWAY introduceert bodykey by NUTRILITEâ„¢, een nieuwe lijn instantmaaltijden die helpen met het managen van lichaamsgewicht. NUTRILITEâ„¢, wereldleider op het vlak van voedingssupplementen, wil sportclubeigenaren voorzien van een extra product dat hun clubleden helpt met het bereiken van hun ideale gewicht.

De nieuwe instantmaaltijden van bodykey by NUTRILITE™ bevatten essentiële voedingsstoffen en helpen met het controleren van de portiegrootte. De maaltijden zijn bovendien snel en eenvoudig klaar te maken.

Het bodykey by NUTRILITE™ assortiment biedt een ruime keuze aan producten in diverse smaakvarianten om het lichaamsgewicht op een gezond niveau te houden. De productlijn bestaat uit tomaten- en groentesoepen, romige chocolade- en vanilleshakes en smaakvolle repen in chocolade, en rode vruchtensmaak. De producten in de rode verpakkingen zijn vetarm en de producten in de gele verpakkingen zijn koolhydraatarm. Als de voorkeur uitgaat naar zowel een vetarme als koolhydraatarme maaltijd past de gebalanceerde instantmaaltijd in de oranje verpakking het beste. Ieder product is verkrijgbaar in elk van bovenstaande varianten en is tot één jaar lang houdbaar.

Neem voor meer informatie, product-samples, prijslijst of beeldmateriaal contact op met: Martijn Beenker via: martijn.beenker@ketchum.com

Campagne voor gezond bewegen

De nieuwe social campagne van het Nationaal Gezondheidsplan is een platform voor gezonde medewerkers. Het is een oproep om in beweging te komen en te werken aan een goede gezondheid. Dit doen we samen, want samen met je collega’s is sporten leuker en makkelijker vol te houden! Daarnaast biedt de campagne via de social media kanalen nieuwsfeiten, tips & tricks en alle ins & outs op fitnessgebied aan.

Bedrijfsfitness via het Nationaal Gezondheidsplan is meer dan voordelig sporten! Elke deelnemer kan via het online portaal zelf doelen stellen en zijn of haar voortgang bekijken. Bovendien kan er altijd gesport worden bij een sportcentrum in de buurt en mogen deelnemers vaak dezelfde dag nog beginnen met sporten. De abonnementen zijn verkrijgbaar voor 6 of 12 maanden en deelnemers krijgen korting tot wel 52 procent.

Kijk voor meer informatie over Het Nationaal Gezondheidsplan op Facebook www.facebook.com/nationaalgezondheidsplan en op Twitter via @NGPVitaal.

Edities