5 fitnesstrends die je als ondernemer zonder grote investering kan doen

Verschenen in Bodylife nummer 4 2021


Sinds de deuren van onze sportscholen weer open mogen, schieten de fitnesstrends als paddenstoelen uit de grond. Bij House of Workouts zien we veel clubs, die bij ons zijn aangesloten, hard hun best doen om met iedere trend mee te gaan en dat terwijl ze nog herstellende zijn van de gevolgen die de lockdown op ze heeft gehad. Hoe kan je meedoen met alle trends zonder dat je meteen een grote investering hoeft te doen?


Verantwoord bewegen
Na de lockdown zien we dat veel leden een lange tijd thuis stil hebben gezeten. Dat in combinatie met de zomervakantie zorgt ervoor dat in september een grote groep “stilzitters” naar de sportscholen komt. Ontvang deze groep op een verantwoorde manier, zodat ze niet meteen weer uitvallen. Focus je niet op extreme sportprogramma’s die ze van alles beloofd, maar bied de leden kwaliteit aan. Samen met jouw trainers en de begeleiding tijdens de groepslessen zorg je ervoor dat de groep stilzitters weer gaat genieten van het bewegen.

Een fitnesscocktail
We zien dat de consument steeds meer behoefte heeft aan energieke groepslessen die cardio en kracht elementen met elkaar mixen tot een perfecte fitnesscocktail. De opzwepende muziek tijdens de lessen verbindt net als crushed ice alle elementen aan elkaar tot een geheel. De afgelopen maanden zien we dat groepslessen zoals XCORE®. LXR® en BRN® ruim 22% meer bezocht zijn dan andere fitnessactiviteiten. Daarnaast waren de bezoekers van deze lessen gedurende de lockdown ook de meest trouwe leden.

Ieder moment van de dag sporten
Er valt niet meer om heen te draaien dat virtuele lessen vandaag de dag onmisbaar zijn voor de clubs. De populariteit hiervan stamt af van de 24-uurs economie die de consument nu gewend is. Onderzoek of jouw huidige groepslesaanbieder ook virtuele lessen aanbiedt of eventueel een app tot hun beschikking heeft. Een eigen productie opzetten is mogelijk, maar zal veel kosten en tijd met zich meebrengen. Door nu alvast de virtuele en thuislessen van jouw aanbieder te gebruiken, maak je meteen het verschil voor jouw leden.

Entertainment
De sportschool behoort weer tot de uitlaatklep en het uitje van de dag voor meeste de consumenten. Met een goede sfeer, de juiste muziek en enthousiaste trainers worden jouw leden herinnerd waarom ze zo ook alweer zo graag bij jou op de club zijn. Een tevreden lid is de beste marketing die je voor jouw club kan hebben.

Samen sporten
Nu het samen sporten weer mogelijk is, is het interessant om eens te kijken naar het huidige groepslesaanbod van jouw club. De populariteit van groepslessen neemt al enkele jaren flink toe. Zeker in deze tijd werken de gezamenlijke lessen extra motiverend voor de leden die veel thuis hebben gezeten de afgelopen periode.


Kijk voor meer informatie voor jouw sportclub op houseofworkouts.com of stuur een e-mail naar mail@houseofworkouts.com

 
Edities