Les Mills lanceert thuisfitness: Les Mills on demand!
Bodylife nummer 9 2019
Zo wil Sony met Advagym meer mensen in beweging brengenDe Dutch Fitness Awards zijn weer uitgereikt!Fitfair 2019: the place to beColumn John van Heel: Bewegen als medicijn kennis verspreiden!HDD Group Congres: 'The future of fitness'ISPO Munich 2020: start van het ISPO jubileumjaar Club van de maand: GympactHammer Strength Box speelt in op populariteit small group trainingAnytime Fitness focust op de oudere doelgroepDromenjager Thomas Verheij trots op nieuwe mijlpaal met FormupgradeLes Mills lanceert thuisfitness: Les Mills on demand!Start2Move bouwt verder aan de toekomst en is klaar voor 2020!Fitness.be: Op zoek naar de funfactor, MI in plaats van AIJohn van Heel: 2020, balans opmaken en je idealen bereiken!Aciso: 10 tips voor een zorgeloos 2020In de lift met minister Bruins: Han Doorenbosch
Thuisfitness wordt door veel clubeigenaren als een belangrijke bedreiging beschouwd, maar biedt in werkelijkheid een ongekende kans voor het traditionele club model. Als het goed wordt neergezet, zullen on-demand workouts clubs helpen hun bereik uit te breiden en hun ledenbestand te laten groeien – maar content van hoge kwaliteit is cruciaal om succesvol te zijn.
Les Mills lanceerde tijdens het Les Mills Mega Quarterly van zaterdag 9 november Les Mills On Demand: hét online platform waarmee consumenten altijd en overal toegang hebben tot 800+ Les Mills workouts. Hoewel niets gaat boven de menselijke connectie, energie en magie van een live les, zijn er toch belangrijke redenen waarom Les Mills On Demand gelanceerd wordt:
- Om meer consumenten naar live lessen te trekken: Les Mills On Demand draait om het bereiken van een grotere groep consumenten, met als doel ze enthousiast te maken voor het volgen van live lessen bij een Les Mills club. De strategie is om mensen online kennis te laten maken met de Les Mills workouts en ze vervolgens door te verwijzen naar een Les Mills club met live workouts in de buurt.
- Consumenten vragen om Les Mills On Demand: Elke week krijgen we meerdere verzoeken van mensen die buiten hun eigen club om de Les Mills workouts willen volgen, bijvoorbeeld thuis of op vakantie. Ze willen hun favoriete workouts ook buiten de club kunnen volgen.
- Nieuwe lesdeelnemers zijn vaak ‘onzeker’: Veel beginnende sporters voelen zich onzeker, waardoor de drempel om aan live lessen deel te nemen hoog kan zijn. Met Les Mills On Demand wordt een brug gecreëerd van hun eigen vertrouwde omgeving (thuis) naar de live lessen in de club. Zo bouwen ze zelfvertrouwen op om zelfverzekerder en succesvoller hun eerste live les te volgen.
- .Ze doen het tóch al: Uit onderzoek blijkt dat 85% van alle fitnessleden op dit moment al thuis workouts doen. Een mooie kans om leden continu verbonden te laten zijn met jouw club en de Les Mills workouts die ze bij je kunnen volgen. Wist je dat maar liefst 67% van de fitnessleden naast hun lidmaatschap bij de club ook al gebruik maakt van een digitaal workout platform?
5 KANSEN VOOR JOUW CLUB OF STUDIO
Het integreren van een online fitness platform biedt voor jou en je leden enorme voordelen en kansen, waaronder:
- Bescherming van je marktaandeel: de kans is groot dat je leden al thuis trainen. Integreer je Les Mills On Demand? Dan hou je je leden ook buiten de muren van de club betrokken bij jouw club en raak je ze niet kwijt aan anti-club concurrentie.
- Verhoging retentiecijfer: met een fitnessaanbod dat workouts zowel thuis als in de fitnessclub combineert, spelen we in op de behoefte van consumenten op het gebied van gemak en beschikbaarheid. Leden die ook thuis de lessen kunnen volgen krijgen in combinatie met je club een hogere trainingsfrequentie wat weer voor een betere retentie zorgt.
- Meer omzet per lid, zonder gedoe: leden sluiten rechtstreeks bij Les Mills On Demand een abonnement af. Dankzij het Affiliate Partnership kun jij daar als club een commissie over verdienen! Verder nemen wij de administratieve en service rompslomp van het online platform uit handen.
- Haal uitgevallen leads en oud-leden terug: 21% van de volwassenen bestaat uit gestopte leden van een fitness faciliteit en 31% overweegt om weer te beginnen met trainen. Een online fitness platform als toevoeging op je aanbod geeft weer een goede reden om met deze mensen in gesprek te gaan.
- Trek nieuwe leden aan: het Les Mills On Demand platform promoot de live workouts bij Les Mills clubs, waardoor het een sterk wervingskanaal is om meer nieuwe leden naar je club te trekken.
Wil je meer weten? Laat het ons weten en neem contact op met het Club Performance team van Les Mills via telefoonnummer +31 (0)416 34 97 25 of stuur een e-mail naar info@lesmills.nl.