Het TSG-effect – maak jouw onderneming nog winstgevender

Verschenen in Bodylife nummer 7 2019



TSG is een fintech-bedrijf en gespecialiseerd in het beheren van lidmaatschaps-betalingen voor de Health & Fitness industrie over de hele wereld. We doen veel meer dan alleen betalingen verwerken, we communiceren rechtstreeks met uw leden om hen te helpen lidmaatschapsbetalingen effectiever te beheren.


Op dit moment beheren we lidmaatschappen voor meer dan 9.000 Health & Fitness bedrijven wereldwijd - inclusief het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten, Australië en Ierland. We hebben een aantal van de snelst groeiende bedrijven in onze branche helpen groeien en deze zijn dominante spelers in de sector geworden, zoals Anytime Fitness, The Gym Group, Xcercise4less, Energie Fitness, Marriott Hotels en Hilton Hotels. Door grote investeringen in ons bedrijf vanuit Advent International, hebben we ons dienstenaanbod uitgebreid om klanten in Europa en Japan te ondersteunen.

Wat is het TSG-effect?
Regelmatige lidmaatschapsbetalingen zijn de grootste bron van inkomsten voor onze klanten - deze worden meestal verwerkt via automatische incasso (met behulp van het SEPA-proces in de eurozone). Ons doel is om een aantal kleine aanpassingen uit te voeren op een aantal gebieden die op zichzelf geen groot verschil maken, maar bij elkaar opgeteld levert dit onze klanten een aanzienlijke verbetering van de voortdurende winstgevendheid op. We noemen deze verbetering van de bedrijfsprestaties - ‘Het TSG-effect’.

De aggregatie van marginale winsten
Om de prestaties beter te begrijpen en te verbeteren, moet u het proces dat u probeert te verbeteren opdelen. De Britse wielercoach Dave Brailsford gebruikte deze methode om van een falende wielerploeg meerdere wereldkampioenen te maken. Brailsford bedacht de uitdrukking ‘de samenvoeging van marginale winsten’ die de afgelopen jaren door sportteams en bedrijven met veel effect is gebruikt.

Brailsford geloofde dat als het mogelijk was om een verbetering van 1% te maken in een hele reeks gebieden, de cumulatieve winst enorm groot zou worden. Hij was op zoek naar alle zwakke punten in het team, alle latente problemen, zodat hij elk van hen kon verbeteren.

Door te experimenteren in een windtunnel merkte Brailsford op dat de fiets niet voldoende aerodynamisch was. Door het mechanisch gebied in de teamtruck te analyseren, ontdekte hij dat er stof ophoopte op de vloer, waardoor het fietsonderhoud werd ondermijnd. Dus liet hij de vloer ongerept wit verfen om eventuele onzuiverheden te herkennen. De teambus werd opnieuw ontworpen om het comfort en herstel te verbeteren. Naarmate ze meer leerden, creëerden ze verdere marginale winst.

Elke zwakte was geen bedreiging, maar een kans om aanpassingen te doen en marginale voordelen

Door deze methode te gebruiken, hebben Britse fietsers tussen 2007 en 2017 maar liefst 178 wereldkampioenschappen, 66 Olympische of Paralympische gouden medailles gewonnen en 5 Tour de France-overwinningen behaald, in wat algemeen wordt beschouwd als de meest succesvolle serie aan overwinningen in de wielergeschiedenis.

Lidmaatschapbeheer en betalingen optimaliseren
Hoewel TSG je niet veel sneller op je fiets kan laten rijden, kunnen we je bestaande processen rond lidmaatschapsbetalingen verwerken en veel van de componenten verbeteren om je netto-inkomsten te verbeteren boven onze kosten - Het TSG-effect.

Hier zijn enkele van de componenten die we verbeteren:

  • Online aanmeldingsproces voor het lidmaatschap - We kunnen een volledig nieuw lidmaatschap bouwen of uw bestaande verbeteren. Een sneller proces met minimale klikken om u aan te melden, gecombineerd met adaptieve pagina's, wat inschrijven per telefoon, tablet of pc net zo eenvoudig maakt als het gebruik van populaire apps zoals Uber of Spotify.

 

  • Gegevensnauwkeurigheid - Met een gebruikersvriendelijk online aanmeldingsproces voor alle nieuwe leden, die zowel onsite als op afstand lid worden, zullen uw gegevens nauwkeuriger zijn. Identificeer de piekuren waaraan leden deelnemen, communiceer markt effectiever naar uw ledenbestand met nauwkeurige e-mailadressen en verleid zelfs vroegere en vervallen leden terug te komen.

 

  • Keuze van betaaldatum - Sta leden toe om op een gekozen dag te betalen om betalingsfouten te verminderen. Deze functie kan ook worden gebruikt om de pro-rata betaling eenvoudiger te maken die nodig is in vele salesprocessen. Door elke dag een incassodatum te hebben, kunnen we een systeem implementeren waarbij het lid de volledige maand betaalt op de toegetreden datum. Het is bewezen dat dit de inkomsten van de eerste betaling met maar liefst 20% verhoogt.

 

  • Administratie en flexibiliteit van betalingen - Processen worden waar mogelijk geautomatiseerd (zoals betalingen per bank, bevriezingen, wijziging van bankgegevens, herinvoeren, wijziging van betalingsdatum of account), leden hebben zelfbediening op hun smartphone via onze Payflex-portal of ze kunnen spreken met ons toegewijde leden-servicecentrum. Payflex kan ook bestaan in uw eigen app, zodat leden een les kunnen boeken of hun betalingen allemaal op één plek kunnen beheren. Naast het direct verbeteren van het inkomen, zal dit ook uw personeel vrijmaken om beter in contact te komen met uw ledenbestand om retentie te verhogen en producten te verkopen. U kunt ook de personeelskosten verlagen, zoals veel goedkope fitness operators al hebben gedaan als dit bij uw bedrijfsmodel past.

 

  • Beveiliging van kritieke bedrijfsprocessen en gegevens - als systemen in gevaar zouden komen en u uw gebruikelijke incassoproces niet zou kunnen uitvoeren, of als uw lidmaatschapsgegevens werden gestolen, zou dit waarschijnlijk enorm veel impact hebben op uw bedrijf, bedrijven zoals Marriott Hotels, The Gym Group, Anytime Fitness willen dit risico niet nemen en daarom vertrouwen ze TSG hier op toe. We zijn FCA-gereguleerd en voldoen aan de hoogste normen ter wereld op het gebied van gegevens en cyberbeveiliging.

Bij TSG kunnen we u helpen deze verbeteringen, en meer door te voeren - wat uiteindelijk resulteert in meer verkoop, minder administratie ter plaatse en meer flexibiliteit en ledenervaring rondom betalingen voor uw bedrijf. Doorgaans kunnen we het aantal mislukte betalingen met maar liefst 40% verlagen.

We zullen uw ‘TSG-effect’ op maat berekenen en ervoor zorgen dat we voor u meer geld verdienen dan voorheen, zodat uw zakelijke beslissing om ons te gebruiken een goede is!

TSG - MAKING LIFE EASIER!
Voor meer informatie contact Erwin Korst – Managing Director Western Europe +31610883461 TSG Office Netherlands – TRIBES Office 2nd floor 2.05, Flight Forum 840, Eindhoven

Edities