Clubjoy: Laco Recreatie zet in op kwaliteitsmanagement van groepslessen


foto: Luc van der Veen (Algemeen Commercieel Manager Laco Recreatie B.V.) en Marc Neijland (Directeur ClubJoy B.V.)

De Laco sport- en recreatiecentra zijn niet weg te denken uit het fitnesslandschap van Nederland. Met een zeer uitgebreid aanbod op het gebied van sport en recreatie, bedienen zij op meer dan veertig locaties een grote populatie van sportend Nederland.  Laco hecht veel waarde aan kwaliteit en een optimale service en dienstverlening.

Op het gebied van groepsfitness werkt Laco sinds jaar en dag samen met ClubJoy. Een samenwerking die verder gaat dan enkel het aanbieden van gelicenseerde groepsfitness programma’s. Een kwaliteitstraject maakt onderdeel uit van de samenwerking tussen de leverancier van gestandaardiseerde groepsfitnesslessen en de landelijke sportaanbieder. Nu slaan ClubJoy en Laco opnieuw de handen ineen, met een nog intensievere focus op kwaliteitscontrole. Alle Laco sportcentra worden daarmee ClubJoy Premium members.

Quality first!
Het ClubJoy Premium Membership is speciaal in het leven geroepen om sportcentra te ondersteunen op een gebied waar het er nu echt toe doet: kwaliteitsmanagement. Fitnesscentra tref je vandaag de dag op iedere hoek van de straat. Denk aan de budgetketens, high end specialisaties zoals Cross Fit en wat dacht je van verschillende online initiatieven? Budget ketens als Basic-Fit en Fit For Free bieden tegen een zeer aantrekkelijk tarief fitness en zelfs (virtuele) groepslessen aan. In de laatste jaren heeft daarnaast een stevige ontwikkeling plaatsgevonden op high end specialisaties als Cross Fit, PT-studio’s, yoga boutiques, cycling studio’s en diverse varianten op voorgaande concepten. Neem daarnaast nog alle online fitness initiatieven om het beeld compleet te maken.

Genoeg aanbod dus! Hoe zorg je er dan als fitnesscentrum in het middensegment voor dat sporters je weten te vinden en, nog belangrijker, eenmaal binnen ook trouw blijven? Meerdere wegen leiden naar Rome, maar één ding staat als een paal boven water: als de kwaliteit van jouw aanbod niet goed is en je daarbij jouw leden niet op de beste wijze bedient, dan vis je spreekwoordelijk achter het net.

Het sportend publiek is kritisch, weet vaak heel goed wat het wil en is bereid om daar extra voor te betalen. Dat is een verklaring voor het feit dat diverse high end concepten succesvol kunnen zijn. Die doen vaak één ding, denk aan de yoga studio’s en de Crossfit boxes, maar zijn daar dan wel enorm goed in. Quality sells!

Waarom een ClubJoy Premium Membership?
ClubJoy Premium is voortgekomen uit voorgaande uiteenzetting. Hoewel veel fitnesscentra ook groepsfitness aanbieden, is dit vaak een onderdeel van het gehele aanbod, zonder specifieke focus. Laat het nou net zo zijn dat juist deelnemers aan groepslessen veel langer lid blijven van hun sportclub en bijna twee keer vaker komen sporten (0,8 in fitness - versus 1,4 in groepslessen). Is het dan niet juist belangrijk om meer aandacht te hebben voor een succesvol groepsfitness segment?

ClubJoy gelooft dat een groepsfitness segment alleen succesvol kan zijn – en vooral blijven – als de kwaliteit van het aanbod van hoog niveau is. Dat valt en staat in de eerste plaats met de kwaliteit van de instructeurs die voor de groepen staan, maar ook op het gebied van groepsfitness management valt vaak nog (meer) winst te behalen.

Groepsfitness is een vak
Het komt nog  te vaak voor dat niet opgeleide instructeurs voor een groep worden geplaatst. Investering in een basisopleiding wordt soms zelfs niet nodig gevonden. Laten we wel wezen, de instructeur kan toch gemakkelijk de instructor video bestuderen? Daar gaat het vaak mis. Wees eerlijk: als u een kapper bezoekt hoopt u toch ook geknipt te worden door iemand die zijn vak verstaat?

En als u niet tevreden bent met het resultaat, gaat u dan toch weer terug naar dezelfde zaak?  Waarschijnlijk niet. In de fitnessbranche werkt dat niet anders. Investeren in de kwaliteit van de instructeur is essentieel. Een goede instructeur is een vakman of -vrouw, heeft een basisopleiding genoten en volgt jaarlijks diverse momenten van bijscholing

ClubJoy Premium Membership: dit is wat het is!
Met een ClubJoy Premium Membership wordt ingespeeld op de vraag naar geschoolde vakmensen. Zo biedt ClubJoy binnen het Premium Membership jaarlijks:
  • Een Incompany Kwaliteitstraining voor jouw team
  • Coaching on the job voor instructeurs
  • Twee inspirerende brainstorm sessies op jouw  club
  • Wordt ook het groepsfitness management geïnspireerd tijdens één van de GF-Supportdagen op het ClubJoy hoofdkantoor in Bilthoven.
Genoeg kwaliteitsimpulsen gedurende het jaar, voor zowel de groepsfitness instructeur als het groepsfitness management. De trainers van ClubJoy zijn specialisten in hun vakgebied en kunnen bij iedere club ook inspelen op de behoeften die tijdens een trainingssessie ontstaan. Zo ontvangen ClubJoy Premium members allen unieke ondersteuning en maatwerk.

Laco sportcentra staan voor kwaliteit
Ook Laco erkent het belang van een kwalitatief toonaangevend groepsfitness segment. De instructeurs die voor de groepen staan zijn allemaal opgeleid in hun eigen discipline en bezoeken jaarlijks kwartaaldagen en kwaliteitsdagen van ClubJoy. Dat Laco daarnaast blijft investeren in de kwaliteit van groepslessen valt te prijzen.

Daarmee nemen zij een voorbeeldfunctie aan. Met de aanstelling van een landelijke Fitness en Groepsfitness productspecialist(Jeroen van Tulder) is een belangrijke stap gezet om de ambities kracht bij te zetten. De vernieuwde samenwerking met ClubJoy, met implementatie van het ClubJoy Premium concept op alle Laco vestigingen, is een goede vervolgstap. Een mooie samenwerking, waar zowel Laco als ClubJoy erg blij mee zijn.

Heeft u interesse in producten van ClubJoy, waaronder het ClubJoy Premium Membership, of heeft u vragen naar aanleiding van dit item? Neem dan vrijblijvend contact op met ClubJoy via info@clubjoy.nl of bel met 010-7420107 (maandag t/m vrijdag van 9:30 tot 16:30 uur).


Vers van de pers: Lancering FitSnacks.TV overtreft verwachtingen!
Na een indrukwekkende introductie op 16 november van het voorgaande jaar, waren de verwachtingen omtrent FitSnacks.TV hooggespannen. Het 24/7 on demand videoplatform heeft de ambitie om de Netflix van de Nederlandse fitnessbranche te worden en is op dat vlak al hard op weg.

FitSnacks.TV is het antwoord op een steeds drukker wordend bestaan, waarin tijd voor de sportschool regelmatig onder druk komt te staan. Hoe zorg je er dan voor dat sporters de weg naar de sportschool blijven vinden? Het online videoplatform biedt gebruikers 24/7 toegang tot korte work-outs in snack formaat, zodat zij op ieder moment van de dag hun sportieve ambities kunnen waarmaken, heel eenvoudig vanaf smartphone, tablet, laptop of smart-tv.

Een geweldige service, als onderdeel van het sportschoolabonnement! Op die manier hoeft de sportschoolhouder nooit meer “NEE” te verkopen tegen trouwe leden. Dat concept slaat aan! Maar liefst veertig sportclubs stonden bij de livegang op 21 januari 2019 in de startblokken en zeggen “ja” tegen FitSnack.TV! FitSnacks.TV heeft er bewust voor gekozen om het service te ontwikkelen vóór leden van sportclubs, in plaats van een alternatief óp de sportclub.

Meer informatie? www.fitsnacks.tv, info@fitsnacks.tv, 010-7602300

 
nr1 2019
nr10 2018
nr9 2018
nr8 2018
nr7 2018
nr6 2018
nr5 2018
nr4 2018
nr3 2018
nr2 2018
nr1 2018
nr10 2017
nr9 2017
nr8 2017
nr7 2017
nr6 2017
nr5 2017
nr4 2017
nr3 2017
nr2 2017
nr1 2017
nr10 2016
nr9 2016
nr8 2016
nr7 2016
nr6 2016
nr5 2016
nr4 2016
nr3 2016
nr2 2016
nr1 2016
nr10 2015
nr9 2015
nr8 2015
nr7 2015
nr6 2015
nr5 2015
nr4 2015
nr3 2015
nr2 2015
nr1 2015
nr10 2014
nr9 2014
nr8 2014
nr7 2014
nr6 2014
nr5 2014
nr4 2014
nr3 2014
nr2 2014
nr1 2014
nr9 2013
nr8 2013
nr7 2013
nr6 2013
nr5 2013
nr4 2013
nr3 2013
nr2 2013
nr1 2013
nr10 2012
nr9 2012
nr8 2012
nr7 2012
nr6 2012
nr5 2012
nr4 2012
nr3 2012
nr2 2012
nr1 2012
nr10 2011
nr9 2011
nr8 2011
nr7 2011
nr6 2011
nr5 2011
nr4 2011
nr3 2011
nr2 2011
nr1 2011
nr10 2010
nr9 2010
nr8 2010
nr7 2010
nr6 2010
nr5 2010
nr4 2010
nr3 2010
nr2 2010
nr1 2010
nr10 2009
nr9 2009
nr8 2009
nr7 2009
nr6 2009
nr5 2009
nr4 2009