Fitnesswereld: ontdek SKILLATHLETIC



Terwijl het buiten regent dat het giet, wordt binnen bij First Impression in Tilburg dé fitnessinnovatie van 2019 officieel gelanceerd: SKILLATHLETIC, de nieuwe trainings experience van Technogym. Geschikt voor sporters die willen trainen als een atleet. Gebaseerd op de kennis die Technogym heeft opgedaan bij het begeleiden van atleten tijdens de laatste zeven Olympische Spelen.


Het afgelopen jaar werd er al volop naar uitgekeken en in dit blad hebben we er al meerdere keren over geschreven. Maar nu is het echt zo ver: SKILLATHLETIC is er voor het grote publiek.

De officiële introductie
De spanning in de zaal stijgt. De Technogym VIP’s zijn nieuwsgierig en krijgen via een spectaculair filmpje een belofte voorgeschoteld: omarm de fitnessclub 4.0. De sporter weet tegenwoordig precies wat hij wil, wanneer hij wil sporten, wat hij wil trainen en hoe dit het beste in zijn leven past. SKILLATHLETIC is hierop het antwoord. Waarom? Ervaar het zelf maar!

“Yes! Come up, you can do it. Just 15 seconds to go. Yeah!” De krachttermen van de SKILLATHLETIC-coach knallen de zaal in. Tegelijkertijd gaat langzaamaan het grote videoscherm aan de kant en krijgen de gasten onder begeleiding van oppompende muziek een inkijkje in ‘dé gym van 2019’. SKILLATHLETIC en haar trainingsaanpak laten zich in haar volle schoonheid zien. Twaalf fanatieke sporters verleggen onder begeleiding van de fanatieke en motiverende coach hun grenzen en verbeteren zich. Dit doen ze in een circuit van SKIL LINE-producten en functionele trainingsaccessoires. Als er doorgedraaid wordt, loopt het zweet in straaltjes van de hoofden af. Geweldig om te zien, dit is SKILLATHLETIC in optima forma.

SKILLATHLETIC uitgelegd
De fanatieke sporter ziet sporten steeds meer als een leefstijl. Ze weten precies wat ze doen, welke vooruitgang ze willen boeken en zoeken continu naar nieuwe trainingsvormen. Het draait om beleving, ze delen graag hun vooruitgang en dagen elkaar onderling uit. SKILLATHLETIC is de community die deze groep met elkaar verbindt.

SKILLATHLETIC voer je uit op verschillende SKILL LINE-apparatuur in combinatie met Half Racks en SKILLTOOLS. Dit doe je in een speciaal ingerichte ruimte. SKILLATLETIC vraagt om een uitgekiende indeling van de ruimte waarbij uitstraling, branding en afmetingen cruciaal zijn. Hiervoor zijn duidelijke richtlijnen opgesteld, zodat je als ondernemer een optimale trainingsomgeving creëert.



Binnen het concept traint iedereen op zijn eigen niveau in dezelfde training. Het is uitermate geschikt voor prestatieverbetering, waarbij alles draait om het verbeteren van kracht, behendigheid, snelheid en uithoudingsvermogen. Onder leiding van een gekwalificeerde trainer, in een inspirerende ruimte en met bijpassende muziek kom je tot een meeslepende trainingservaring. Met hartslagmeting wordt de training gepersonaliseerd, zodat iedereen op de juiste intensiteit traint. Hiervoor zijn de trainers goed opgeleid in het verzorgen van de SKILLATHLETICtrainingen. Iedere training heeft een vaste voorgeschreven opbouw wat tijdwinst oplevert.

VIP 4 i-event
Tijdens het 4 i-event van Technogym werd SKILLATHLETIC officieel gelanceerd. Speciaal hiervoor waren er 70 relaties als VIP uitgenodigd. De middag stond in het teken van kennisdelen, innovaties ervaren en elkaar beter leren kennen. De officiële lancering van SKILLATHLETIC was het sluitstuk van de middag. Technogym organiseert met regelmaat ontdekmiddagen voor haar relaties. Zodat zij nog meer uit de markt, de ontwikkelingen, het Technogym-gedachtengoed en de apparatuur kunnen halen. Als ondernemer hoor je dan echt bij de Technogym-community!

Tijdens het 4 i-event stonden Insights, Inspirations, Impressions en Innovations centraal. Hieraan waren vijf interactieve presentaties gekoppeld. Ieder voorzien van een eigen onderscheidend punt gekoppeld aan een van de i’s. In de sessie van Fabrizio Cecchinelli, product manager Technogym, maakte de deelnemers kennis met de vier SKILL LINE PRODUCTEN die de basis vormen voor SKILLATHLETIC. Dit zijn de SKILLROW, SKILLMILL, SKILLBIKE en de SKILLRUN.

In de tweede presentatie ging Persijn Berende van Technogym Benelux verder in op de tien fitnesstrends voor 2019. Het is mooi om te zien dat de meeste fitnesstrends aansluiten bij de mogelijkheden van de SKILLATHLETIC. Verder kregen de deelnemers een inkijkje in het paralympisch leven van Technogym-ambassadeur Marlou van Rhijn, beter bekend als ‘Blade Babe’. Naast haar sportprestaties, oogsten vooral de resultaten van haar stichting lof.



Govert Janssen, van Focus Feedback, ging in zijn sessie dieper in op de kansen en bedreigen op het gebied van (online) feedback, klantbehoud en customer satisfaction. Want alles is te meten en te delen. Dit betekent dat klantervaringen voor de consument steeds belangrijker worden. Tot slot gaf First Impression, de host van de dag, een sessie waarin ze de deelnemers lieten ervaren hoe je audiovisuele middelen inzet in de hedendaagse marketing en sales! Al met al gingen de bezoekers vol inspiratie, kennis en nieuwe ideeën naar huis!

Benieuwd naar SKILLATHLETIC voor jouw club of als boutique? Neem dan contact op met Technogym Benelux via marketing_ nl@technogym.com of kijk op www.skillathletic.com.
 
nr1 2019
nr10 2018
nr9 2018
nr8 2018
nr7 2018
nr6 2018
nr5 2018
nr4 2018
nr3 2018
nr2 2018
nr1 2018
nr10 2017
nr9 2017
nr8 2017
nr7 2017
nr6 2017
nr5 2017
nr4 2017
nr3 2017
nr2 2017
nr1 2017
nr10 2016
nr9 2016
nr8 2016
nr7 2016
nr6 2016
nr5 2016
nr4 2016
nr3 2016
nr2 2016
nr1 2016
nr10 2015
nr9 2015
nr8 2015
nr7 2015
nr6 2015
nr5 2015
nr4 2015
nr3 2015
nr2 2015
nr1 2015
nr10 2014
nr9 2014
nr8 2014
nr7 2014
nr6 2014
nr5 2014
nr4 2014
nr3 2014
nr2 2014
nr1 2014
nr9 2013
nr8 2013
nr7 2013
nr6 2013
nr5 2013
nr4 2013
nr3 2013
nr2 2013
nr1 2013
nr10 2012
nr9 2012
nr8 2012
nr7 2012
nr6 2012
nr5 2012
nr4 2012
nr3 2012
nr2 2012
nr1 2012
nr10 2011
nr9 2011
nr8 2011
nr7 2011
nr6 2011
nr5 2011
nr4 2011
nr3 2011
nr2 2011
nr1 2011
nr10 2010
nr9 2010
nr8 2010
nr7 2010
nr6 2010
nr5 2010
nr4 2010
nr3 2010
nr2 2010
nr1 2010
nr10 2009
nr9 2009
nr8 2009
nr7 2009
nr6 2009
nr5 2009
nr4 2009