Fitfair 2018: organisatie maakt belofte waar

Verschenen in Bodylife nummer 9 2018


Na een geslaagde eerste editie van de Fitfair, waren de verwachtingen voor de tweede editie hooggespannen. Want wordt het net zo’n succes als het afgelopen jaar? En hoe gaat de verdere integratie van het ‘consumenten deel’ en het ‘zakelijke deel’? Eén punt was al snel duidelijk, de beurs was groter dan de eerste editie. En dit viel in goede smaak.


De hele bovenetage van de Jaarbeurs was omgedoopt tot ‘Fitfair territorium’. De grootste uitbereiding dit jaar was te vinden op het beurs gedeelte. Hier stonden verschillende aanbieders van fitnessoplossingen en -apparatuur. De beursvloer was ruim opgezet en de stands waren uniform opgebouwd, waardoor het geheel vriendelijk en ruimtelijk oogde. Iets wat door de standhouders en de bezoekers werd gewaardeerd. Er was genoeg ruimte om goed rond te kijken en voor het houden van informerende gesprekken!

Lekker actief!
Naast het beurs gedeelte zijn er meer dan 270 verschillende lezingen, presentaties, workshops en demonstraties geweest. Het leuke hiervan is dat je nieuwe innovaties zelf ziet en ervaart. Want als je iets zelfs uitprobeert, weet je pas echt hoe het werkt en welke beleving het geeft. De lezingen werden in dezelfde omgeving verzorgd als het afgelopen jaar. Omdat de beurs flink gegroeid is, is de combinatie met de beursvloer nu minder zichtbaar.

Dit zorgt ervoor dat beide onderdelen iets meer los van elkaar staan. Maar dit deerden de bezoekers totaal niet. De verschillende lezingen werden goed bezocht en er vond volop kennisdeling plaats. Genoeg PT’ers, fitnessinstructeurs en fitnesslovers hebben zich in het zweet gewerkt. Want wat de Fitfair van andere beurzen onderscheidt, is dat er genoeg te doen is en dat je volop wordt uitgedaagd.



Voor de fitnessondernemer
Waar vorig jaar af en toe nog de kritiek klonk dat de fitnessondernemers en -professionals te weinig aandacht kregen op de Fitfair, is dat dit jaar méér dan goed gemaakt. De vergroting van de beurs heeft vooral voor deze doelgroep goed uitgepakt. Op de beursvloer was er meer ruimte en tijd om de nieuwste fitnesstrends te ervaren. En met de ‘Get together conference day’ kwamen zij echt aan hun trekken. In deze speciaal ingerichte ruimte voor de ‘professionele kant’ van de fitness werden in verschillende sessies echt nieuwe vaardigheden aangeleverd en verder doortontwikkeld. Een gegeven dat door menig PT’er en instructeur werd gewaardeerd!

Wil je nog meer weten over de Fitfair? Kijk dan op fitfairjaarbeurs.nl. Fitfair 2019 vindt plaats op 23 en 24 november. Zet de data alvast in je agenda!

Fitfair 2018 in cijfers
• 270 programmaonderdelen
• Méér dan 5000 bezoekers
• 18000m2 aan oppervlakte23 futuristische zalen
• 4000 zitplaatsen
• 6000m2 aan beursoppervlakte

Interessante personalities
Denk aan influencer en Body Engineers founder Tavi Castro. Ex-topschaatser Mark Tuitert. Fitnessondernemer Joel Beukers kwam het een en ander vertellen over branding. De topsporttrainers van Fit as Faq. De olympische weightlifters van Welift. Guy Droog en Dogan Tekin van Sports Performance Clinic. Chi L Chiu van Chivo opleidingen. Bodybuilding coach en trainer Richard Bell. CrossFit entiteit Erwin van Beek van CrossFitt020. De jonge visionair/ondernemer Tom Barten. Steve Barret, Herman Rutgers en natuurlijk Carlos Lens, die al personal trainer was toen het woord in Nederland nog amper bestond.

Door: Niek Arts
 
Edities