Nieuws

09-04-2019 09:04

Maak kans op het boek: ‘Marketing and sales in the fitness sector’

Waar je in 2007 als fitnessclub een open dag organiseerde, dit adverteerde in de lokale krant en het veel nieuwe inschrijvingen opleverde, hebben sales en marketing anno 2019 een compleet andere invulling gekregen.

Terugkijkend naar de afgelopen 10 jaar zie je enorme veranderingen binnen de fitnesssector. In 2007 was Europa’s grootste fitnessketen Fitness First met 34 clubs en telde Europa 36 miljoen leden met een fitnesslidmaatschap. 10 jaar later, in 2017 is Fitness First gezakt naar de 25e plek met 76 clubs en hebben 60 miljoen Europeanen een lidmaatschap van een fitnessclub, een groei van maar liefst 67%. De grootste veranderingen in de fitnesssector zijn ontstaan door de komst van low budget clubs, boutique en PT-studio’s, technologie, de populariteit van groepslessen en de algemene acceptatie van fitness als sport. Vandaag de dag ligt de nadruk op social media en minder op de traditionele manier van verkoop.

Sales vs. Marketing
Wat is het verschil tussen sales en marketing? Sales is gefocust op korte termijn, het snel afsluiten van een overeenkomst of de daadwerkelijke verkoop afsluiten. Marketing richt zich niet alleen op de korte maar ook op de lange termijn en bestaat uit diverse activiteiten die de daadwerkelijke verkoop te vergemakkelijken. Een succesvolle onderneming focust zich zowel op sales als marketing en heeft een plan. Daarnaast zijn de volgende elementen vastgelegd: hoe wordt de lead benaderd, welke stappen doorloop je met elke lead, welke contactmomenten plan je in en welke statistieken ga je meten?

Marketing and sales in the fitness sector 
Dit boek is geschreven voor ondernemers, managers en professionals in het algemeen die sales en marketing activiteiten willen opzetten en/of verbeteren. Met het doel om meer leden in te schrijven en een beter rendement te behalen. Het boek bestaat uit twee delen en verschillende subcategorieën. Elk onderdeel is geschreven door de beste professionals in de fitnesssector. Waaronder Ray Algar, Stephen Tharret, Jan Middelkamp, Herman Rutgers, Emma Barry, Steve Jensen, Tim Keigthley en Peter van de Steege. Het boek behandelt strategische zaken en geeft concrete tips en voorbeelden.

Opwarming
Sta eens stil bij de volgende vragen:
• Heb je de salesactiviteiten vooruit gepland en hoe kom je volgende maand aan nieuwe leads?
• Wat is de uitstraling en tone of voice van jouw marketingactiviteiten en bereiken deze activiteiten de juiste groep mensen (jouw doelgroep)?
• Heb je een goede prijspresentatie en afsluit strategie? En heeft het sales team deze geoefend?
• Wat is het target voor volgende maand?

Kan jij antwoord geven op deze vragen? Of kan jij wat hulp gebruiken? Dan is het boek een must read!

Boek winnen? 
Door de samenwerking met BlackBoxPublishers mogen we twee exemplaren van dit boek weggeven Dus heeft u hier als trouwe BodyLIFE lezer interesse in? Stuur dan uw gegevens onder vermelding van ‘winactie BlackBoxPublishers’ naar info@bodylifebenelux.nl
 




Informatie over de auteur

Hannah Jonker | | email
Uw naam
Uw email
Uw bericht
 
BlackBoxPublishers | bekijk uitgebreid bedrijfsprofiel
Zwaenenstede 51
5221KC
's-Hertogenbosch
Nederland