25 february 2019

Emerce zocht uit hoe technologie 1,8 miljoen leden helpt

25 february 2019
Marketingblog Emerce zocht uit hoe technologie en digitalisering Basic-Fit helpt bij het begeleiden van 1,8 miljoen leden. De fitnessketen digitaliseert zoveel mogelijk processen en diensten om de kosten laat te houden en de klanttevredenheid hoog. Daarachter schuilt bijna een technologiebedrijf dat leden hyperefficiënt bedient.

Basic-Fit heeft meer dan 600 clubs, 1,8 miljoen leden en zo’n 5000 medewerkers verspreid in vijf landen. Alle landen worden aangestuurd vanuit het hoofdkantoor in Hoofddorp, onder andere door Erica Hahn, International Marketing Manager en Pierre Coolen, International Customer Care Manager. Zij vertellen hoe ze Basic-Fit-leden werven en behouden.
Offline en digitaal gaan hand in hand

Basic-Fit staat open voor iedereen. In de praktijk blijkt dat het concept met name goed aansluit bij de wensen van millennials. Een groot deel van de leden is millennial of jonger. “Fitness is sowieso iets wat jongeren veel doen. En als we deze doelgroep nu aantrekken, blijven ze als ze ouder zijn bij ons sporten. We zien ook dat de acquisitiekosten van oudere doelgroepen veel hoger liggen, maar we vinden het belangrijk om een goede leeftijdsmix te hebben in onze clubs. Jongeren zijn over het algemeen veel geïnteresseerder in fitness en hebben minder overtuiging nodig om ermee te beginnen dan ouderen.”

Lees het hele interview op Emerce.
Meest recente artikelen