5 jaar geleden

Basic-Fit lanceert eigen digital out of home kanaal

5 jaar geleden
Basic-Fit introduceert een eigen Digital out of Home (DOOH) kanaal. Het nieuwe kanaal biedt adverteerders de mogelijkheid om een specifieke doelgroep van sportieve consumenten gerichter te bereiken.

Basic-Fit beschikt over een eigen digital narrowcasting netwerk van meer dan 2.000 schermen, verdeeld over ruim 560 vestigingen. Via deze schermen krijgen klanten van Basic-Fit momenteel relevante clubinformatie. Het narrowcasting netwerk wordt nu uitgebreid met een DOOH kanaal. In eerste instantie is dit met een pilot in Nederland en België. Later zullen daar Frankrijk, Spanje en Luxemburg aan worden toegevoegd. Het kanaal stelt externe adverteerders in staat om uiteindelijk 1,7 miljoen Basic-Fit leden te bereiken met voor hen relevante producten en diensten.

“Basic-Fit gelooft in de kracht van samenwerking”, legt Niek van Wieringen, Business Development Manager bij Basic-Fit, uit. “We zitten in een tijdperk waarbij doelgroepen steeds lastiger te bereiken zijn omdat de effectiviteit van traditionele media afneemt, vooral onder de jongere generaties. Onze bezoekers bestaan voor ruim 49% uit de leeftijdscategorie 18 t/m 30 jaar, die per bezoek gemiddeld 69 minuten besteden aan een van onze clubs. Dit zorgt voor een hoge contactfrequentie binnen een belangrijke doelgroep.”