Artikel

27-11-2019 10:42

Technogym VIP Event Zandvoort: Groeien door transformatie, kwestie van durven

Transformatie was het thema tijdens het wederom succesvolle Technogym-event voor clubeigenaren uit Nederland, België en Luxemburg. En dat daar durf voor nodig is, bleek. Na een warm onthaal met de nodige selfies voor een hippe selfiewand, opende Technogym Benelux-directeur Jasper Bron het event waarin naast Transformatie nog drie T’s de boventoon voerde: Technology, Trends en Teaching. Alles dus, wat een fitnessondernemer vandaag de dag nodig heeft om te groeien.

Zoek de verschillen Het evenement vond plaats op het circuit van Zandvoort waar snelheid, focus en technologie samenvloeien. Perfect passende locatie dus. De aftrap werd gedaan door Robert Doornbos, voormalig Nederlands autocoureur en presentator van Ziggo Sport. Wat heeft autosport te maken met Technogym en wat zijn de overeenkomsten? Het gaat bij beide om stamina, agility, speed en power. Deze grondmotorische eigenschappen zijn essentieel om op topniveau te kunnen presteren. Het gaat om commitment, naar jezelf, naar het team en het gaat om optimaal gebruik maken van al je tools die je aangereikt krijgt. Robert legt uit: ‘Tijdens het racen komt er een enorme (G-)kracht op je lichaam te staan, met name op je nek. Het trainen van je nekspieren is dus essentieel. Maar hoe doe je dat?’ Op verzoek van de F1-iconen uit het verleden, ontwikkelde Technogym een specifieke nektrainmachine om de nekspieren sterk te maken en zo de krachten op te vangen.

Inspiratie ten top
Na deze inspirerende sessie werd de groep in drieën gesplitst en gingen de verschillende motiverende workshops van start. De eerste: Jan Middelkamp – onder andere auteur van het boek Marketing en Sales in de fitnessbranche – gebruikte in zijn workshop over groei van fitnesscentra, een ludiek filmpje uit Zweden waarin het draait om bewustwording, customer journey en authenticiteit. Hij noemde beleving, begrijp je klant, iedereen is anders, transformatie en zelfs disruptie, als het écht anders moet. Je moet wel durven.

De tweede workshop van Technogym’s Francesco Arlotti, International Digital & Format manager vertelde op humoristische wijze hoe je kunt connecten, een community opbouwt en hoe Technogym met haar technologie daarin bijdraagt: Technogym club 4.0! Het gaat allemaal om perceptie, weten bij wie wat, waar speelt en wees niet bang je kennis te delen. Eigenlijk heel simpel, je moet het alleen wel even doen.

En wat is een succesvol fitnesscentrum zonder een actief Instagram-account? Helemaal niets, de interactieve Instagram-workshop gegeven door PR-bureau Monkey’s & Bananas gaf in dat kader en aantal essentiële tips en tricks. Die naast dat ze heel lonend zijn, ook nog eens makkelijk en praktisch uit te voeren zijn. No more excuses, creëer een account, iedereen weet nu hoe Instagram optimaal kan bijdragen aan het succes van je club.

Aftermovie Technogym Event Zandvoort



Durf de risico’s te nemen?
Voordat we de uitsmijter krijgen, nog even het dak op voor een groepsfoto, een drankje en een snack, beetje netwerken en klaarmaken voor Han Doorenbosch, CEO van de Urban Gym Group. Hij hanteert een bijzonder concept: Train more pay less. Hoe meer je traint, hoe minder contributie je betaalt. Train More is, kunnen we wel zeggen, koploper in het creëren van belevingen in je gym. En hij blijft maar groeien. Hoe? Door stabiliteit, creatief te zijn en alles te monitoren. Geen onnodige investeringen te doen. Zo heeft hij ‘staff on demand’; instructeurs vanuit de hele wereld en geen vaste medewerkers in dienst. Ken je locaties, zegt Han, creëer engagement, denk conceptmatig en wees duidelijk in de keuze van je doelgroep, en die bepaal jij. En luister zodat je de juiste beleving voor hen creëert. Gooi het anders rigoureus over een andere boeg. Als ondernemer heb je risico’s, durf die ook te nemen. De middag werd afgesloten met geweldige tunes, een heerlijk walking dinner en een heuse racewedstrijd met simulators.

Waarom events?
echnogym organiseert dit soort events om haar klanten een zeer waardevol, inhoudelijk en inspirerende dag te geven, bepaald door de sfeer, inhoud, dynamiek en feedback, vaak al op dezelfde dag. Het is naast interactief en prettig, ook efficiënt om op deze manier kennis te delen op een stimulerende locatie. Iedereen krijgt dezelfde ervaring: hoe wij en concullega’s elkaar kunnen helpen door simpelweg samen te zijn met één doel voor ogen: durf te groeien door transformatie.




Algemene voorwaarden | privacy statement