5 jaar geleden

Clubplanner: Alle mogelijke hulp bij het optimaliseren van uw bedrijfsresultaat

5 jaar geleden
Bij NHN Support hebben ze een groot doel: fitnessclubs begeleiden bij het krijgen van méér grip op instroom van leden en ledenbehoud. Dit doen ze met gerichte trainingen en hun eigen online tool ClubPlanner. Zo stellen ze al ruim 550 clubs in Nederland en Duitsland in staat om méér uit hun organisatie en leads te halen. Dit jaar bestaan ze tien jaar!

Door: Niek Arts, Fotografie NHN Support

Belangrijke sleutel tot het succes van NHN Support is dat er vanuit een goed doordachte filosofie en visie wordt gewerkt. Deze filosofie is ontwikkeld door drie ondernemers Jan Holt, Wiljan Nijenhuis en Lennaert Noordman. Allen hebben ze hun sporen in de fitnesssector verdiend. Om als ondernemer het maximale uit de filosofie van NHN Support te halen is het belangrijk om ClubPlanner zo goed mogelijk te kennen. Hiervoor organiseren ze jaarlijks trainingen en aparte seminars, zoals het seminar op vrijdag 9 november.

Méér uit je inspanningen halen
Jan Holt is één van de drie bedenkers van NHN Support, en heeft dagelijks contact met zijn klanten. Hij weet als geen ander welke uitdagingen fitnessondernemers ervaren bij het vinden van nieuwe leden en het behouden van leden. Jan: “Precies om deze uitdagingen het hoofd te bieden, zijn we tien jaar geleden met NHN Support begonnen.

Onze dienstverlening bestaat uit twee onderdelen. Onderdeel één zijn de trainingen die we bieden aan het management en de medewerkers op de vloer. Het doel hierbij is om via bewezen verkoopstrategieën nieuwe leden te werven en te behouden. Het tweede onderdeel is onze softwaretool ClubPlanner. In een notendop is het een klantvolgsysteem waarmee je meer grip op de in- en uitstroom van leden krijgt.”

Binnen de filosofie van NHN Support wordt er een harde knip gemaakt tussen nieuwe leden werven en binnenkrijgen en het traject van het zo lang mogelijk behouden van leden. Jan: “Beide onderdelen vragen namelijk om een andere aanpak en strategie. Bij van ‘lead naar lid’ is het belangrijk dat je via een bepaalde vaste structuur mensen benadert en aan de hand neemt. Denk bijvoorbeeld aan de juiste reactie geven, mensen op de juiste manier de club laten ervaren en het hanteren van de juiste prijsstrategie. Terwijl bij behouden van de leden het juist belangrijk is om te weten wat ze doen, wanneer ze dreigen op te zeggen en daarop juist te reageren. Vanuit onze ervaring en de benchmark van 550 clubs weten we ondertussen goed wat wel werkt en wat niet werkt.”



Seminar: volop kennis delen
Het werken met NHN Support en ClubPlanner is een strategie van de lange termijn. Als je er als ondernemer of medewerker echt het optimale rendement uit wilt halen, is het belangrijk dat je er goed mee werkt. Daarbij helpen Jan en zijn collega’s natuurlijk graag. Jan: “Daarom organiseren we regelmatig events en seminars. Zo ook op 9 november bij Van der Valk in Houten. Méér dan 100 gebruikers van ons systeem kwamen toen bij elkaar om van ons en van elkaar te leren.”

Tijdens het seminar wordt met een praktische insteek de software en daarachter liggende filosofie doorgenomen en verder eigengemaakt door de deelnemers. Jan: “In het seminar gingen we eerst aan de slag met de nieuwste features, instellingen en mogelijkheden van ClubPlanner. De software wordt continue doorontwikkeld, waardoor het goed is voor de gebruikers om hierover bijgepraat te worden. We zijn dan ook uitgebreid ingegaan op de mogelijkheden van ClubPlanner.

Zodat je er nog meer uit kunt halen en een aantal zaken kunt automatiseren. Verder gingen we dieper in op de aankomende updates en hoe je met ClubPlanner nog beter leiding geeft aan je club. Als afsluiter was er een prestentatie over klantenthousiasme van Feike Cats.”

Korte terugblik
Jan en zijn collega’s kijken enthousiast terug op het seminar. “Het leukste is om te horen dat mensen voldaan en geïnspireerd naar huis gaan en nieuwe inzichten direct de volgende dag toepassen in hun club. Van dat soort reacties word ik blij!” En dat soort reacties waren er bij de deelnemers genoeg. Hierbij een greep uit hun ervaringen: Ook benieuwd geworden naar de ondersteuning van NHN Support voor je fitnessonderneming.
Kijk dan op nhnsupport.nl of neem contact op via  info@nhnsupport.nl - 085-3034679

ClubPlanner
Met ClubPlanner leg je het gedrag van al je leden vast. Zo weet je wat ze doen, wanneer ze aanwezig zijn en wat de doelstelling zijn. Dit is interessant, want van hieruit krijg je inzichtelijk of leden nog tevreden zijn, dreigen op te zeggen of bijvoorbeeld andere behoeftes hebben. Verder kun je vanuit ClubPlanner direct communiceren met de leden. Ideaal om het gevaar
van opzeggen te ondervangen.

Ook benieuwd geworden naar de ondersteuning van NHN Support voor je fitnessonderneming. Kijk dan op nhnsupport.nl of neem contact op via  info@nhnsupport.nl - 085-3034679


 
ClubplannerledenbehoudRetentieleden wervensales
Gerelateerde artikelen
Bedrijf

ClubPlanner Benelux BV

Laatste artikelen van dit bedrijf