10 maanden geleden

Klant is koning

Govert Janssen
Redacteur
10 maanden geleden
Afgelopen maand bezocht ik de FIBO en het viel me op dat er steeds meer aandacht wordt besteed aan klantgerichtheid in de fitnessbranche. Het is me duidelijk geworden dat onze branche zich steeds meer realiseert hoe belangrijk het is om zich klantgerichter te positioneren en er op deze manier voor te zorgen dat leden langer lid blijven. Persoonlijke aandacht, goede service en relevante producten en diensten zijn hierbij van groot belang. En hoe kun je deze zaken beter realiseren dan door te weten wat er speelt bij je leden?

Tijdens mijn bezoek aan de FIBO sprak ik met verschillende toonaangevende personen in de branche die mij bevestigden hoe belangrijk klanttevredenheid is. Maar ook werd duidelijk dat er steeds meer waarde gehecht wordt aan sporten vanwege gezondheid en welzijn. Er wordt daarom steeds meer ingespeeld op het achterhalen van de wensen van klanten en het vinden van manieren om hen beter te bedienen. Leveranciers zijn vaker bezig met het zoeken naar een goede integrale samenwerking om klanten beter te kunnen bedienen.

Een mooi voorbeeld van zo'n samenwerking is de alliantie tussen Feedback4Sports, ClubPlanner en FitPeaks. Deze partijen bieden klanten de mogelijkheid om leden beter te leren kennen door onder andere feedback te verzamelen, maar ook door punten te sparen voor motivatie, loyaliteit en interactie op de club. Het is geweldig om te zien dat steeds meer partijen in de fitnessbranche zich richten op klantgerichtheid en klantloyaliteit en dat ze het belang hiervan inzien. Ik ben ervan overtuigd dat bedrijven die hun klanten centraal stellen en zich richten op gezondheid en welzijn, de grootste kans hebben op succes in de toekomst. Het is duidelijk dat de nadruk op klantgerichtheid in de fitnessbranche de komende jaren alleen maar zal toenemen. En dat is goed nieuws voor de klanten, want zij zullen hierdoor steeds beter worden bediend en kunnen genieten van een gezonde en actieve levensstijl.

Govert Janssen
Customer Excellence
Columnist BodyLIFE

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Govert Janssencolumnklantenbinding
Gerelateerde artikelen
Auteur

Govert Janssen

Bedrijf

Feedback4Sports

Laatste artikelen van dit bedrijf