2 jaar geleden

Hoe gaat fitness eruit zien in de metaverse?

Jeroen Gerats
Mediadeskundige bij bodyLIFE
2 jaar geleden
Metaverse is een open, interoperabele, immersieve, interactieve, 3D, collectieve en gedeelde virtuele ruimte waar gebruikers films kunnen kijken, reizen, naar concerten gaan, vrienden ontmoeten, winkelen en samenwerken. Oftewel "belichaamd internet, waar je in plaats van alleen maar content bekijken, er zelf deel van kunt uitmaken."

Hoe kun je op dit moment al profiteren van de mogelijkheden van de metaverse? Hoe kun je ermee experimenteren op manieren die je merk, je imago en je klantervaring ten goede komen en er zelfs winst uit halen? Op dit moment zie ik 6 belangrijke mogelijkheden opduiken, waarbij ik kijk naar wat topmerken als bijvoorbeeld Balenciaga, Coca-Cola of Puma doen:
  1. Reclame
  2. Virtuele influencers
  3. Advergames
  4. Virtuele locaties
  5. Virtuele evenementen
  6. Metaverse commercie


Peleton, Olivex, Les MIlls en Trib3 zijn er ook al ingestapt. Les MIlls met een BODYCOMBAT VR app, Trib3 welke in NL door UGG uitgerold zal worden is net begonnen met The SandboxOliveX heeft de mogelijkheid om bestaande metaverses zoals The Sandbox te benutten om een volledig fitness-gaming-ecosysteem (Gamified Fitness) te maken. Goldman Sachs en andere Venture Capitalist zien er nu al een enorme waarde in. Gaan we hier ook zien dat mensen vanuit huis in een virutele sportschool gaan sporten?!?

Hoe zie jij dat? Mail je reactie naar onze redactie: info@bodylifebenelux.nl

 
Auteur

Jeroen Gerats

Bedrijf

bodyLIFE hét grootste fitnessvakblad

Laatste artikelen van dit bedrijf