8 september 2015

FWTop weer 2 dagen lang het middelpunt van de fitnessbranche

8 september 2015
Op 17 en18 september vindt in Expo Houten alweer de vijfde editie van de Fitness &Wellness Top (FWTop) beurs plaats. Een mix van toonaangevende merken en verrassende nieuwkomers, netwerkende fitnessondernemers en interessante demo’s, u vindt het hier allemaal. In totaal zijn er ruim 75 deelnemers en bedrijven aanwezig die met elkaar noviteiten, diensten en de allerlaatste fitnessapparatuur laten zien.
 
Net als vorig jaar zullen er weer veel virtuele toepassingen te zien zijn. Deze ontwikkeling is niet meer weg te denken bij onder andere groepslessen. Op de stand van Life Fitness is er zelfs een virtuele personal trainer; Pixformance. Als exclusief leverancier van Pixformance voor de Benelux kan iedereen op de stand van Life Fitness kennis maken met dit vooruitstrevende concept. De innovatieve trainingsvorm maakt gebruik van een groot digitaal scherm, waarbij sporters direct live worden gecoacht in de technische uitvoering van hun workout. Pixformance is als stand-alone unit en als onderdeel van een functioneel circuit te gebruiken.  
Virtuagym biedt een volledig mobiele coachingsoplossing voor training en voeding middels de nieuwe Food app, waarmee klanten zelf hun voeding bijhouden. De trainingsdatabase is verder uitgebreid naar meer dan 2500 3D-geanimeerde oefeningen, ook op het gebied van revalidatie, preventie en prestatie. De mobiele trainings-app is tevens uitgebreid met een mobiele ledencommunity met discussiegroepen en ledenprofielen, voor een volledige en sociale clubervaring.
Software die overal beschikbaar is op verschillende devices en altijd benaderbaar, ook buiten de club, is dus een belangrijke trend. Ook bij Boss, die op het gebied van clubmanagement software de nieuwste slimme, toekomstgerichte software zien. De nieuwste technologische mogelijkheden zorgen misschien wel voor het belangrijkste aspect van automatisering: de leden centraal kunnen stellen.

Functioneel trainen
Verder is er veel aanbod op het gebied van functioneel trainen, deze trend is niet meer weg te denken in fitnessland. Op één plek een grote diversiteit aan functionele trainingen en groepslessen geven en ook nog eens licentievrij, dit zijn belangrijke eigenschappen van Connexus van Matrix. Maar ook de termen veelzijdig, flexibel en verstelbaar zijn er onlosmakelijk mee verbonden. Vrijstaand of gemonteerd aan de wand. Op de vrijdag zal Arie Boomsma enkele demo’s geven.
Ook Meijers Fit en Gezond presenteert de laatste trends op het gebied van functioneel trainen. Zo is er extra aandacht dit jaar voor de volledig vernieuwde Core Power programma’s. Core Power biedt vijf compleet vernieuwde trainingsprogramma’s waarmee functioneel trainen toegankelijk wordt voor iedereen. De Core Power Trainingsprogramma’s zijn workouts van 30 minuten voor groepen van 6-12 personen, ontwikkeld voor specifieke doelgroepen, van senioren tot krachtsporters en bootcampers. Elk programma heeft zijn unieke combinatie van trainingsmaterialen, ondersteund met instructieposters, gelamineerde exercise cards en instructievideo’s in de Core Power App.
 
Maximale beleving
Door het gros van de standhouders wordt ingespeeld op een maximale beleving, zo is onder andere merkbaar bij Matrix die het Landmark programma presenteert tijdens de FW Top. Parijs, Dubai en New York kunnen bezocht worden met het Landmark programma, waarbij realtime een iconisch gebouw beklommen kan worden zoals de Eiffeltoren of de Burj Khalifa.
MoveToLive laat iedereen overal ter wereld trainen via de Google Maps integratie. Bovendien voelen de sporters hoe de stijging en daling op zowel fiets als loopband levensecht wordt nagebootst. Buiten wordt naar binnen gehaald en de routine wordt hiermee verbroken.
 
De basis van de Fitness en Wellness Top 2015 ligt in een kwalitatief goede exposantenlijst en een prettige locatie
 
Vorige editie werd er gekozen voor Expo Houten als de nieuwe locatie, door de centrale ligging een ideale locatie. Goed bereikbaar, langs de snelweg en gratis parkeren. Van zowel de bezoekers als de standhouders zijn er erg veel positieve reacties binnen gekomen over de nieuwe locatie. Ook in de bezoekersaantallen was dit duidelijk merkbaar.
 
Dit jaar is de beurvloer 1500 m2 groter geworden. De deelnemerslijst van de Fitness en Wellness Top 2015 ziet er veelbelovend uit. Naast een aantal nieuwkomers zijn eigenlijk alle toonaangevende bedrijven aanwezig. Het aantal exposanten groeit nog ieder jaar, net zoals het aantal bezoekers. Vorig jaar had de helft van hen concrete investeringsplannen, belangrijkste redenen voor een bezoek aan de beurs waren: gericht informatie verzamelen, inspiratie opdoen, netwerken en de beursaanbiedingen.
 
Professionals in de fitnessindustrie die op de hoogte willen blijven van alle ontwikkelingen, mogen op dit evenement zeker niet ontbreken
 

Veel ondernemers zijn in deze tijd op zoek naar hun onderscheidend vermogen. Op de Fitness en Wellness Top 2015 kunnen zij zich laten inspireren en op zoek gaan naar iets dat hen echt anders maakt dan de concurrentie. Bezoekers zien hier noviteiten en niches waar zij niet dagelijks mee in aanraking komen. Alles wat hot is, is hier te vinden.
Ook op het gebied van marketing en het aantrekken van nieuwe leden, valt er genoeg inspiratie op te doen op de FW Top. Zo introduceert Greinwalder & Partner de gloednieuwe campagne ‘Fit in 5 weken’. Hierbij heeft de firma onder andere de handen in een geslagen met Milon, Hidden Profits en Myline. Het overkoepelende doel van het project is mensen te motiveren tot een actieve leefstijl en meer beweging. De deelnemers volgen hierbij een programma van vijf weken met diverse uitdagende onderdelen , zoals een online fitheids-check, een weight control system, lekkere recepten, een app, plus updates en motivatie via wekelijkse newsletters en een facebookcampagne. Elke training wordt online geteld. Dit zorgt voor nog meer motivatie en enthousiasme.

Iedereen die vooraf kaarten bestelt, met een uitnodigingscode van een van de standhouders, mag gratis naar binnen. Daardoor kunnen ondernemers en sportschoolhouders er eenvoudiger voor kiezen om meerdere instructeurs of andere werknemers mee te nemen, om gezamenlijk de beurs te bezoeken.
Een perfect moment dus om de gezichten achter de deelnemende bedrijven te zien. Zoals bij Milon, die niet met verkopers werkt, maar met ervaringsdeskundigen die hun sporen hebben verdiend in de fitnessbranche en met de Milon Cirkel en hun praktijkervaring kunnen overbrengen op de toekomstige Milon ondernemers.
 
Body Biz en de the Exhibition Company hebben een gezamenlijke missie met dit evenement: het verenigen van de branche. “We denken puur aan de branche en willen de beurs voor iedereen betaalbaar houden. Daar krijgen we al jaren enthousiaste reacties op. De branche ziet het belang in van deze beurs.”
www.fwtop.nl
 
Informatie FWTop
Voor meer informatie surf naar www.fwtop.nl. Bij vragen kunt u contact opnemen met Body Biz: 0485 513316 of info@bodybiz.nl of the exhibition Company
030 6666 358 of info@exhibitioncompany.nl.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Auteur

Jessica Scheffer