9 jaar geleden

Waarom generatie Y interessant is voor de fitnessbranche

FitMasterFreddy
Redacteur
9 jaar geleden

Deze blog is geschreven in samenwerking met FitMasterFreddy

De Millennials, Googlegeneratie, Net Generation oftewel: generatie Y, is een interessante doelgroep voor ondernemers in de health en fitness branche. Generatie Y weet wat ze wil en stelt hoge eisen aan zichzelf. Ook als het gaat om hun eigen gezondheid en prestaties op sportgebied. Wat moet een personal trainer of fitness ondernemer weten over generatie Y?

Generatie Y zijn alle mensen die geboren zijn tussen ongeveer 1980 en 2000. Deze generatie is opgegroeid in een tijd van snelle technologische en economische vooruitgang. Ze zijn eraan gewend dat alles slechts één muisklik bij hen vandaan is. Generatie Y is een zelfverzekerde, optimistische generatie die gewend is haar zin te krijgen. Ze hebben altijd te horen gekregen: je kunt alles bereiken wat je maar wil, als je maar doet wat je leuk vindt. Dit heeft als gevolg dat generatie Y perfectionistisch is en veeleisend naar zichzelf. Ze werken in eerste instantie voor het geld maar hechten daarnaast sterk aan uitdaging, sfeer en waardering. De prestatiedruk is altijd hoog.

Persoonskenmerken van generatie Y:

• Liever uit zichzelf beginnen dan passief afwachten
• Bereid nieuwe dingen te proberen
• Neemt makkelijk snelle beslissingen
• Een kei in multitasken
• Hecht waarde aan eigen vrijheid
• Is altijd zichzelf, ook op het werk
• Wil alles op een snel tempo
• Is snel verveeld of teleurgesteld
• Stelt hoge eisen aan zichzelf
• Is veel bezig met persoonlijke ontwikkeling
• Is loyaler naar zichzelf dan naar anderen

Wat moet ik als fitness ondernemer met generatie Y?
Generatie Y is een zeer interessante doelgroep voor personal trainers en andere ondernemers in de fitness branche. Generatie Y stelt namelijk ook hoge eisen aan zichzelf als het gaat om gezondheid. Alles wat ze doen willen ze zo goed mogelijk doen, ook als het gaat om trainen en een gezonde leefstijl. Ze zijn bereid om hier voor te betalen als het de door hun gewenste resultaten oplevert. Naar schatting heeft generatie Y in 2017 meer koopkracht dan welke andere generatie ook. Hoor jij je kassalade ook al rinkelen?

Hoe kom ik in contact met generatie Y?
Het antwoord op deze vraag is heel simpel. Je vindt generatie Y online. Generatie Y is opgegroeid met internet en kan niet meer zonder. Y is gewend aan snelle communicatie en doet dit het liefst via sms of sociale netwerken. Je vindt generatie Y op Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, Pinterest en allerlei lifestyle fora. Zorg dus dat je goed te vinden bent via internet.

Makkelijk te vinden, moeilijk te binden
Generatie Y is makkelijk te bereiken omdat ze online te vinden zijn, maar ook moeilijk om te binden aan je bedrijf. Ze zijn kritisch en stellen ook hoge eisen aan alles waar ze voor betalen. Zorg er dus voor dat je deze generatie iets waardevols te bieden hebt. Als jij met jouw bedrijf kan bijdragen aan het bereiken van de vele persoonlijke doelen van generatie Y, kan je dat financieel mooie resultaten opleveren.

Op welke doelgroepen richt jij je met jouw bedrijf?

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Auteur

FitMasterFreddy