11 maanden geleden

Ik heb een droom

11 maanden geleden

Ik heb een droom dat het ooit normaal wordt in fitnessland dat we weten wat leden ervaren en dat we daar slim en verstandig mee omgaan.

Wat zou het mooi zijn dat als een lid een club binnenkomt, ter plaatse meteen zijn laatste ervaringen zichtbaar zijn.
 
Wat zou het mooi zijn als we dit lid dan ook direct kunnen bedanken voor de positieve aanbeveling of benoemen dat de kritische feedback ons helpt te verbeteren.
 
Wat zou het mooi zijn dat we als dank voor een enthousiaste aanbeveling een voucher zouden kunnen aanbieden zodat het gewaardeerde lid de daad bij het woord kan voegen en een vriend of bekende mee kan laten trainen.
 
Wat zou het mooi zijn als de enthousiaste feedback ook zichtbaar is op de website van de club.
 
Wat zou het mooi zijn als deze klantverhalen ook te lezen zijn als echte betrouwbare reviews op sites als newgym.nl, via Google of brancheorganisatie NL Actief.
 
Wat zou het mooi zijn als deze feedback in de vorm van enthousiaste klantverhalen van leden met naam en toenaam in de club op schermen te lezen is.
 
Wat zou het mooi zijn als een loyalty concept, zoals FitPeaks, punten kan uitdelen voor het geven van dergelijke feedback.
 
Wat zou het mooi zijn als fitnessondernemers hun marketingbudget kunnen besteden aan steeds enthousiastere leden die op hun beurt zorgen voor betere leads, verkoop en retentie.
 
Ja, ik heb een droom dat fitnessland zijn successen direct durft te meten aan de hand van de mening van leden. Ja ik heb een droom dat de stem van leden gaat gelden en ook gebruikt kan worden voor beter en meer. Ja ik heb een droom.
 
Maar, de meeste dromen zijn bedrog...
 
Of toch... ik heb gehoord dat er een grote doorbraak aanstaande is.
 
Govert JanssenFeedback4SportsColumn Ronald Wouters
Gerelateerde artikelen