1 jaar geleden

Wat zijn Google Posts en wat kan ik ermee?

Steven Hogebrink
Mede-eigenaar Fitness Media
1 jaar geleden

Google Posts is een mogelijkheid om berichten namens je club of studio te publiceren die direct in de zoekresultaten getoond worden. Er zijn nog weinig fitnessondernemers die gebruik maken van deze functie, in dit artikel gaan we in op de mogelijkheden en waarom het gebruik van Posts de moeite waard kan zijn.

Wat zijn Google Posts?

Google Posts zijn korte, actuele berichten die namens jouw fitnessclub gepubliceerd kunnen worden. Je kunt hier bijvoorbeeld je online lesaanbod benoemen, een aanbieding voor nieuwe leden, de start van je nieuwe actie, noem maar op. Deze berichten worden vervolgens getoond in de zoekresultaten van Google (in het zogenaamde ‘local panel’ aan de zijkant) en in Google Maps als jouw bedrijfsvermelding getoond wordt.

Inmiddels ondersteunt Google Posts de volgende berichttypes:

  • Evenement
  • Update
  • Aanbieding
  • Product

Elk berichttype kan worden voorzien van een foto of video. Een evenement heeft daarnaast bijvoorbeeld een start- en einddatum en aan een aanbieding kan optioneel een kortingscode gekoppeld worden. Aan nieuws, aanbiedingen en producten kan ook een knop worden gekoppeld, waarmee de bezoeker kan doorklikken naar je website.

Waar en hoe worden Google Posts getoond?

Een gepubliceerde Google Post is zichtbaar bij alle andere Google ‘Mijn Bedrijf’ informatie in de zoekresultaten en verschijnt aan de rechterkant wanneer iemand zoekt op jouw eigen clubnaam. Omdat de informatie van Google Mijn Bedrijf ook wordt gebruikt in Google Maps, kan een Google Post ook daar getoond worden.

Het bericht is direct na publicatie zichtbaar in de zoekresultaten van Google, en na zeven dagen verdwijnt het bericht automatisch weer. Uitzonderingen hierop zijn evenementen: deze worden pas verwijderd nadat de einddatum verstreken is. Zo wil Google aanmoedigen dat er alleen actuele informatie gepubliceerd wordt.

Hoe kun je een Google Post toevoegen?

Hiervoor heb je een account nodig van Google Mijn Bedrijf. Als je hierin bent ingelogd, vind je Posts in het menu aan de linkerkant. Bij ‘Post maken’ kun je vervolgens een bericht schrijven. Kies daarna een van de berichttypes en vul de opgegeven velden in. Na publicatie is het bericht direct zichtbaar als er wordt gezocht op jouw bedrijfsnaam.

Samengevat

Het kost relatief weinig tijd om een kort bericht aan te maken in Google Posts. Wij raden dan ook aan om Google Posts zeker eens te proberen bij het promoten van nieuwe content op je website of een nieuwe actie. En meet dan vooral door met Google Analytics wat het oplevert, zodat je de afweging kunt maken of een wekelijkse Post voor jou de moeite waard is!

Wil je meer weten over online marketing en de mogelijkheden om leads te genereren via Social Media kanalen?

Neem contact op met Fitness Media: www.fitnessmedia.nl of +31 (0)592-420 56

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Auteur

Steven Hogebrink