1 jaar geleden

33% sport meer dan voor de pandemie en thuissport geen vervanging voor gym trainingen

Jeroen Gerats
Mediadeskundige bij bodyLIFE
1 jaar geleden
Mintel ontdekte dat 80 procent van de Amerikaanse consumenten sport om hun geestelijke gezondheid te verbeteren, terwijl de markt van 55-plussers groeipotentieel heeft 

Mintel heeft consumenten ondervraagd om inzicht te krijgen in hun houding ten opzichte van lichaamsbeweging. Het vond 80 procent lichaamsbeweging om hun geestelijke gezondheid te verbeteren. De overgrote meerderheid van de consumenten is van mening dat fitnessclubs niet kunnen worden vervangen door thuistrainingen. Er is een grote kans om tegemoet te komen aan de behoeften van oudere consumenten die een hernieuwde interesse in gezondheid hebben. Meer dan een derde van de consumenten sport meer dan voor de pandemie, maar mist de persoonlijke connectie die de sportschool biedt, blijkt uit een onderzoek van Mintel naar de Amerikaanse fitnessmarkt.

Het onderzoek bevestigd dat mentale gezondheid, niet alleen fysieke fitheid of gewichtsverlies, nu de belangrijkste secundaire motivator is om te sporten, waarbij 80 procent van de consumenten zegt dat ze trainen voor hun mentale en emotionele welzijn. Uit gegevens die tijdens het onderzoek zijn verzameld, blijkt ook dat "slechts 15 procent van de sporters vindt dat digitale platforms de noodzaak voor sportscholen hebben vervangen".

De voordelen die een gym met zich meebrengt, van motivatie tot inspiratie en vriendschappen - is een van de belangrijkste redenen waarom sporters zeggen dat ze terugkeren, zei Mintel. "De rol van sportscholen in het leven van consumenten is zoveel groter dan lichaamsbeweging", zegt Rebecca Watters (director bij Mintel).

Mensen concentreren zich op het nemen van tijd voor zichzelf, vooral ouders van jonge kinderen die solo-oefeningen gebruiken als stemmingsbooster en om te ontsnappen aan hectische schema's. 
"Als gevolg hiervan zijn ze nu op zoek naar een meer holistische benadering van welzijn, die fitness, gezondheid en mentaal welzijn omvat. verbruikers. Degenen die er niet in slagen om deze nieuwe motivatoren aan te pakken, zullen een kans missen om tegemoet te komen aan reguliere sporters uit het pandemietijdperk", stelt het rapport.

Mintel wijst ook op een groeimogelijkheid in de markt van 55-plussers na een toename van fysieke activiteit bij oudere consumenten rond balans, weerstand, flexibiliteit en krachttraining met lage intensiteit. "Verouderde consumenten worden traditioneel genegeerd door de fitnessindustrie, maar toch vormen ze een groot deel van de bevolking", zegt Watters. “COVID-19 benadrukte het verband tussen leeftijd en verminderde immuniteit tegen ziekten, waardoor een aanzienlijk aantal volwassen consumenten werd gemotiveerd om zich opnieuw op lichamelijke gezondheid te concentreren. "Een heropleving van fysieke activiteit bij oudere consumenten, gecombineerd met het enorme volume van deze demografie, biedt kansen voor de fitnessindustrie."

Lees hier het gehele rapport (betaalmuur).
Auteur

Jeroen Gerats

Bedrijf

bodyLIFE hét grootste fitnessvakblad

Laatste artikelen van dit bedrijf