2 jaar geleden

Big Data Incentive Onderzoek: Belonen werkt!

Jeroen Gerats
Mediadeskundige bij bodyLIFE
2 jaar geleden
Geldelijke beloningen hielpen het bezoek aan de sportschool te verhogen, maar dat gold ook voor de leden die vertelden dat de meerderheid van de Amerikanen aan lichaamsbeweging doet en dat het een groeiende trend is, volgens de Behavior Change for Good (BCFG)-studie die de University of Pennsylvania heeft uitgevoerd met 24 Hour Fitness sinds 2018.

Het aanbieden van beloningen en (FOMO) focussen op de angst om een ??trend te missen, zijn manieren om het bezoek aan de sportschool te verhogen en het bewegingsgedrag te veranderen, volgens de Behavior Change for Good (BCFG)-studie die de University of Pennsylvania heeft uitgevoerd met 24 Hour Fitness, San Ramon, Californië .

Als onderdeel van het onderzoek werd vanaf april 2018 een 28-daags trainingsprogramma met de naam StepUp geïmplementeerd bij 24 Hour Fitness, waarbij 54 goedkope, schaalbare, op wetenschap gebaseerde strategieën werden getest met als doel het ontwikkelen van trainingsgewoonten van de meer dan 61.000 24-uurs fitness. Fitness leden. Dertig wetenschappers van 15 universiteiten ontwikkelden de programma's om bewegen te stimuleren.

Vijfenveertig procent van de geteste strategieën verhoogde het aantal check-ins in de sportschool met 9 tot 27 procent, volgens een publicatie over het rapport. De bevindingen van het rapport waren te zien in het nummer van 8 december van Nature.
Echter, slechts 8 procent van de programma's veroorzaakte "aanzienlijke en meetbare" gedragsverandering nadat het vier weken durende programma was afgelopen.

Het basis StepUp-programma bood deelnemers 300 punten voor elk bezoek aan de sportschool, wat neerkwam op 22 cent inwisselbaar op Amazon. Dit alleen al zorgde volgens de studie voor een toename van 9 procent in sportschoolbezoeken.

Maar het programma dat het bezoek aan de sportschool het meest verhoogde, ging nog verder. Bovenop het basisprogramma bood het een beloning van 125 punten aan leden die terugkeerden naar de club nadat ze een geplande training hadden gemist. De 125 punten waren 9 cent waard, inwisselbaar op Amazon. Dit programma zorgde voor een stijging van 27 procent in het aantal sportschoolbezoeken.

Het programma met de op één na hoogste stijging (met 25 procent) was een programma waarin clubleden ongeveer $ 2 verdienden voor elk bezoek aan de sportschool, bovenop de beloningen die ze ontvingen in het basisprogramma.

Maar het programma dat de op één na hoogste boost in sportschoolbezoeken genereerde, bevatte geen beloningen. In plaats daarvan werd aan de leden duidelijk gemaakt dat de meerderheid van de Amerikanen sport en dat het aantal toenam. Dit programma, dat een aanvulling was op het basisprogramma, zorgde voor een toename van 24 procent in sportschoolbezoeken.
Het doel van StepUp was om hulpmiddelen te vinden die kunnen helpen om blijvende veranderingen in gezonde gewoontes aan te brengen, met name het aantal bezoeken aan sportscholen.

"Er is nu meer duidelijkheid over het belang van het integreren van fitness in ons dagelijks leven, en het verhogen van het bezoek aan de sportschool is een manier om dat te doen", zei professor Katherine Milkman, mededirecteur van BCFG, in een persbericht. "We ontdekten dat een programma dat mensen aanmoedigde om sportschoolbezoeken te plannen, micro-incentives voor lichaamsbeweging aanbood en sms-herinneringen naar mensen stuurde kort voor geplande trainingen, echte waarde toevoegde en krachtiger kon worden gemaakt met behulp van een aantal inzichten uit de gedragswetenschap. Ons werk laat zien hoe consumenten kleine stappen kunnen nemen - dagelijkse plannen maken voor fitness, hun trainingen bundelen met een favoriete podcast of audioboek en reeksen gemiste trainingen vermijden - om hun fysieke activiteit te vergroten."

Tony Ueber, CEO, 24 Hour Fitness, zei: “Ons doel bij 24 Hour Fitness is altijd geweest om een ??wereld van gezondere, gelukkigere mensen te helpen creëren. Nu, meer dan ooit, is fitness een cruciaal aspect van zowel fysiek als emotioneel welzijn. We zijn verheugd dat onze eerste-van-zijn-soort samenwerking met BCFG resultaten heeft opgeleverd die mensen tools zullen bieden om hen beter uit te rusten om fitness in hun leven te integreren en hun gezondste zelf te worden.”

Bronnen:
https://bcfg.wharton.upenn.edu/
https://chibe.upenn.edu/project/step-up-behavior-change-for-good/
https://www.clubindustry.com/industry-news/simple-interventions-increase-gym-visits-study-finds?oly_enc_id=0462E3067734A0U
 
Auteur

Jeroen Gerats

Bedrijf

bodyLIFE hét grootste fitnessvakblad

Laatste artikelen van dit bedrijf