10 november 2020

Hoe sportscholen de thuisfitness-routine kunnen doorbreken door het inzetten van technologie

10 november 2020
De fitness- en vrijetijdssector is wereldwijd zwaar getroffen door de coronacrisis en naarmate de maanden verstrijken is er nog steeds geen vaste datum waarop de sector naar behoren kan heropenen. Met regelgeving die is ingesteld om de gezondheids- en veiligheidsmaatregelen van het personeel te vergroten en een vlijmscherpe focus op naleving van de maatregelen, moeten sportscholen deze tijd gebruiken om na te denken en nieuwe technologieën toe te passen om ze in een positie te brengen om hier sterker uit te komen.

Momenteel is de wereld gewend geraakt aan een 'GFH'-model - (Gym from Home). Met hygiënische zorgen en investeringen in thuisapparatuur aan het begin van de lockdown, zullen velen terughoudend zijn om terug te keren naar de oude manieren van trainen.

Zoals het er nu uitziet, wordt het personeel geconfronteerd met een zware strijd wanneer deze leden eindelijk terugkeren, en ze zullen dit waarschijnlijk doen met de beperkte technologie die voor hen beschikbaar is. Dus hoewel de huidige maatregelen voor sportscholen frustrerend zijn, zouden ze deze tijd moeten gebruiken om nieuwe technologieën te implementeren om personeel op de hoogte te brengen van "COVID-code" en ook om leden de best mogelijke ervaring te bieden.

Dus waar moeten sportschooleigenaren beginnen aan hun digitale transformatie?



Meer hygiëne
Het kan niet genoeg worden benadrukt maar hygiëne blijft met afstand de belangrijkste kwestie die moet worden aangepakt. Met behulp van eenvoudige technologie zoals NFC-sensoren op belangrijke locaties, gecombineerd met een monitoring-app, kunnen sportschoolmanagers specifieke schoonmaaktaken voor werknemers in de buurt markeren. Met sensoren is het mogelijk om een overzicht te hebben van waar het personeel mee te maken heeft en welke taken zijn afgehandeld, waardoor managers een duidelijke audit trail krijgen over alle hygiëneprocedures. Met behulp van slimme technologie kunnen sportschooleigenaren hun personeel in staat stellen schoonmaakwerkzaamheden aan te pakken door hen gedetailleerde checklists en handleidingen te geven op een apparaat dat ze in hun zak kunnen dragen.

Digitalisering van sociale afstand
Technologie kan een sleutelrol spelen bij het naleven van richtlijnen voor sociale afstand, voor de veiligheid van zowel het publiek als het personeel. Sensoren kunnen effectief mensen tellen door dingen zo simpel te verwerken als signalen van mobiele telefoons. Door te controleren hoeveel Bluetooth / Wi-Fi-signalen er in een bepaald gebied zijn, kunnen de sensoren in kaart brengen waar mensen zich bevinden, de managers waarschuwen als gebieden overbelast raken en hen aansporen om actie te ondernemen.

Heatmapping van hotspots
Slimme technologie biedt sportschoolmanagers een digitale kaart van het fitnesscentrum. Door sensoren te gebruiken om delen van het fitnesscentrum in zones onder te brengen, kunnen managers alle ‘hotspots’ beheren die kunnen leiden tot congestie, zoals kleedkamers, douches en sauna's. Met behulp van kaarten kunnen medewerkers worden toegewezen om hun zones te bewaken, terwijl taken bij specifieke NFC-sensoren kunnen worden gepland en gespreid om congestie te voorkomen. Het publiek veilig en fysiek ver weg houden kan een uitdaging zijn, maar eenvoudige deursensoren kunnen de controlekamer waarschuwen als een specifieke deur in korte tijd vaak is geopend, waardoor managers een personeelslid kunnen sturen om eventuele overbevolking op te lossen.

Contact tracering
De huidige maatregelen vereisen strikt gegevensbeheer om ervoor te zorgen dat iedereen die mogelijk in contact is gekomen met COVID-19 snel wordt geïdentificeerd en wordt gevraagd zichzelf te isoleren. Digitale transformatie van het personeel van een sportschool kan helpen bij het traceren van contacten door te controleren in welke ruimtes het personeel werkt en op welke tijden. Als een personeelslid vervolgens symptomen van COVID-19 begint te vertonen, kunnen gegevens van eenvoudige handheld-apparaten en sensoren rond de sportschool laten zien met wie ze in contact zijn gekomen en hen waarschuwen om zichzelf te isoleren.

Operationele tijdlijnen
Het digitaliseren van een heel sportentrum kan een overweldigende taak lijken, vooral in een tijd waarin de middelen al opgeslokt zijn, maar het opzetten van een digitale operationele oplossing kan in zeer korte tijd worden gedaan en is redelijk goedkoop. Met behulp van de meest elementaire sensoren, een NFC-tag die op verschillende locaties rond een sportentrum wordt geplaatst, elimineert bijvoorbeeld papieren processen en digitaliseert de front desk volledig. Het plaatsen van een sensor en het programmeren kan binnen enkele uren gebeuren en heeft een blijvende positieve impact op de dagelijkse gang van zaken.

Als we nadenken over de impact van COVID-19, is het moeilijk om naar iets anders te kijken dan naar de negatieve kanten, maar het heeft de wereld een kans geboden om te veranderen. In plaats van ons terug te trekken in het nieuwe 'normaal', kunnen we onszelf uitdagen om een ??'nieuw begin' te omarmen en operaties te digitaliseren om het publiek een veilige, schone omgeving te bieden om van te genieten, terwijl we personeel de technologie geven die ze nodig hebben om efficiënt te werken. en veilig hun werk doen. Sommige leden zullen er natuurlijk voor kiezen om door te gaan met hun GFH-routines, maar voor degenen die dat niet doen: er wacht hen een opwindende nieuwe sportschool.

Benieuwd naar de mogelijkheden om jouw club digitaal te transformeren? Lees hier het interview met CEO Michael Elliott van Over-C of bezoek de website.
Over-CtechnologieCoronavirushygiënesocial distancingheatmappingdigitaliserenpersoneel
Gerelateerde artikelen