14 january 2019

Digitale transformatie in de fitnesssector; hoe zien wij dit voor ons?

14 january 2019
We zitten in een tijd van digtiale transformatie. Je ziet het overal om je heen en waarschijnlijk heb je er ook al van gehoord:
  • Het grootste carpoolbedrijf heeft geen enkele auto
  • Het grootste telecombedrijf heeft geen eigen infrastructuur
  • De grootste boekverkoper heeft maar één fysieke winkel
Het is duidelijk: in het digitale tijdperk betekenen onze aannames over hoe sectoren eruit zien helemaal niks meer. Dus hoe zien wij als Life Fitness de digitale transformatie voor de fitnesssector? Voordat we daarop antwoord geven, kijken we hoe de zaken er nu voorstaan.

Digitale disruption is een riscio, terwijl de digitale transformatie onontbeerlijk is voor een toekomstbestendige business. Maar dit zien wij niet terug in de fitness, wij zien juist een sector die kampt met verwarring en niet goed weet hoe ze de beschikbare tools moet gebruiken. Dit is niet gek nu er zoveel verandert om relevant te blijven. Maar waar begin je?

De eerste ingeving is waarschijnlijk investeren in digitale technologie. Je wilt natuurlijk niet te ver achterop raken bij de nieuwe spelers. Of misschien toch nog even een jaar de kat uit de boom kijken… Wij kunnen niet zeggen welke keuze de beste is, want elk fitnessbedrijf is anders. Er is geen draaiboek die een succesvolle digitale transformatie garandeert, dit is altijd maatwerk.

Als fitnessbedrijf heb je niks aan een algemeen stappenplan, dat voegt niks toe. Je hebt meer aan een vertrouwde kennispartner met inzicht en capaciteit om je bij te staan in het uitstippelen van de juiste strategie.

Daarom gaat Life Fitness digtaal
We blinken al 45 jaar uit in hoogwaardige fitnessapparatuur. Dus waarom inzetten op digital en investeren in ‘the internet of fitness’? Niet omdat we aan onze koers twijfelen, maar omdat we vol voor de toekomst van de fitnesssector gaan.

Waarom?
  • Sinds 2008 zijn er al meer online apparaten dan mensen. Deze gadgets gaan niet meer uit het straatbeeld verwijden.
  • Uit het Fitness Market & Trend Rapport 2018-2020 blijkt dat 8 van de 10 communicatiekanalen voor sportscholen digitaal zijn.
  • Digitale spelers als Google en Apple hebben al hun eigen fitnessplatforms gelanceerd.
Met andere woorden: de digitale transfomatie van de fitness is al volop bezig! Daarom zijn wij vastberaden om onze klanten te helpen met elke fase van hun digitale transformatie, welk pad ze ook kiezen. Wij ondersteunen met:
  • Bestaande processen te digitaliseren met slimme oplossingen.
  • Het omarmen van nieuwe businessmodellen om te ‘strijden’ met nieuwe spelers.
  • Het creëren van een nieuwe standaard met geavanceerde technologiën om blij te blijven bij de dynamsiche verwachtingen van leden.
Om terug te komen op de vraag, wat betekent digitale transformatie voor de fitnesssector. Wij geloven dat de toekomst van de sector ligt in verbondenheid.

Verbonden apparatuur, gepersonaliseerd met het logo van jouw sportschool. Verbonden trainers die leden direct ondersteunen via verschillende digitale kanalen. En, natuurlijk, verbonden leden die genieten van een geoptimaliseerde fitnesservaring dankzij krachtige personalisatie, tot stand gebracht door geïntegreerde wearables, gecentraliseerd datamanagement en andere innovaties.

De wereld is steeds meer verbonden. Wij willen het bedrijf zijn dat de wereld verbindt met fitness. Meer weten? Kijk dan op lifefitness.nl en ga samen met ons de digitale transformatie aan. Verder komt binnenkort het fitness en trendraport 2018-2020 uit.
Fitness markt & trend rapportdigital
Gerelateerde artikelen
Bedrijf

Life Fitness

Laatste artikelen van dit bedrijf