4 jaar geleden

Technogym Fitness Forum: let's move for a better world

4 jaar geleden

En de Winnaar van de ‘Let's Move for a Better World campagne 2019’ in de Benelux is: Fitopia. De uitslag tijdens het galafeest was het spreekwoordelijke hoogtepunt van het Technogym Forum. Maar de 300 geselecteerde fitnesondernemers kregen nog veel meer ins and outs mee. Ze bevonden zich drie dagen lang in de ‘gele Technogym-bubbel’ in de Technogym Village in het Italiaanse Cesena.

Als de groep ondernemers zich op Schiphol verzamelt, is het al snel duidelijk: het wordt een interessante trip met inspirerende sprekers, nieuwe inzichten en de goede Italiaanse manier van leven. Natuurlijk aangevuld met een geweldig afsluitend awarddiner en bijbehorend feest. 

Let's Move for a Better World 
Tijdens de driedaagse staat de Let's Move for a Better World-campagne centraal. De uitgenodigde clubeigenaren hebben de afgelopen maanden met hun sportschool deelgenomen aan deze campagne. En met internationaal succes. In 32 landen deden bijna 1400 gym’s met 200.000 leden mee! Cijfers die ondertussen substantieel het verschil maken in het meer laten bewegen van mensen over de hele wereld. Want dat is het doel van Let’s Move. 

De mens is namelijk geboren om te bewegen, alleen doen we dat tegenwoordig steeds minder. De missie van Technogym is het promoten van een wellnesslevensstijl, door middel van regelmatige fysieke activiteit, correcte voeding en een positieve mentale houding. Deze combinatie van facetten zorgt voor een gezonde levensstijl en daar moeten we naar terug. 

Let’s Move For A Better World maakt optimaal gebruik van de technologie en apparatuur van Technogym en motiveert mensen om lid te worden van hun plaatselijke fitnessclub. Dit om meer en vaker te bewegen en om de resultaten met de wereldwijde Technogym-community te delen. Door gebruik te maken van Technogym-apparatuur, kunnen deelnemers hun trainingsinspanningen meten en hun MOVEs verzamelen in de mywellness cloud®, het digitale cloudplatform van Technogym. Door het bereiken van afgesproken bewegingsdoelen kan elke club een Technogym-product winnen. Dit product wordt dan gedoneerd aan een non-profit organisatie naar keuze die zich bezighoudt met het bestrijden van obesitas 

Van fitness naar wellness en lifestyle 
Tijdens het driedaagse forum, wordt het duidelijk dat Technogym fitness en wellness veel breder omarmt, en daarin ook vooruitstrevende nieuwe businessmodellen ontwikkelt. Of zoals CEO Nerio Alessandri het omschrijft: “We blijven inzetten op het veranderen van de levens en leefstijlen van de gebruikers van onze producten. Daarin zijn we leidend samen met onze partners en de aangesloten sportscholen, die onze manier van werken omarmen en uitstralen. Met de introductie van ‘Club 4.0’ worden digitale innovaties, aan de hand van mywellness cloud®, verder uitgerold binnen verschillende bedrijfstakken. Zo bouwen we een community waarin gezond leven en je fit voelen op ieder moment en op elke plek centraal staat.” 

Inspirerende keynote speakers 
Technogym kan alles nog zo mooi uitdenken en presenteren, de echte succesverhalen komen uit de praktijk. En niet alleen uit de fitness, maar zeker ook uit de digitale mogelijkheden die er zijn. Drie keynote speakers namen de forumbezoekers mee in hun ontdekkingsreis. De volgende punten stonden daarin centraal: een community bouwen, de customer journey, out of the box denken en de klant écht betrekken en leren kennen. 

Hoofd marketing bij Nuffied health Kirsty Angove: “Als non-profit gezondheidsorganisatie hebben zij in het VK de verbinding gelegd tussen sporten en bewegen als preventie en gezond blijven. Naast eigen ziekenhuizen hebben zijn sportscholen door het hele land. Door een slimme restyling en slimmere inrichting, uitgedacht aan de hand van data, sporten steeds meer mensen bij ze en blijven zo gezond. Ze vertelde de deelnemers hoe ze dit samen met Technogym voor elkaar hebben gekregen.” 

Expert in consumentengedrag Ken Hughes: De meest inspirerende spreker van het hele forum. Hij laat zien hoe snel businessmodellen veranderen en hoe simpele veranderingen een hele sector binnen een jaar kunnen veranderen. Kijk maar naar de opkomst van Uber en Airbnb. Hij heeft het over de ‘blue dot economy’, verwijzend naar de blauwe stip van Google. Consumenten verwachten tegenwoordig direct alles onder handbereik te hebben. Aan ondernemers de uitdaging om dat steeds op nieuw te bieden. 

Fitnessondernemer Jose Teixeira: Heeft binnen een paar jaar tijd van zijn sportschoolketen SC Fitness in Portugal een doorslaand succes gemaakt. Hoe? Door juist vanuit data op microniveau goed te kijken naar het gedrag en wensen van klanten. Hierna onderneemt hij daarop gerichte (marketing)actie. Dit heeft hij samen met Technogym omarmt en tot een succes gemaakt. 

Alles samen in één nieuwe strategie 
Alle nieuwe digitale inzichten komen samen in het succes van de Let’s Move campagne. Waarin de Technogym community wordt omarmt, uitgebouwd en geactiveerd. En dat allemaal voor het goede doel. De funfactor is belangrijk in de campagne, maar zeker ook het vergroten van de betrokkenheid. Door een goede social mediastrategie delen leden van clubs hun resultaten en grappige foto’s. Maar er is meer in de campagne verwerkt: het komt aan de factor leefstijl en daar continu mee bezig zijn en dat volgen. Precies zoals de jongere generaties in het leven staan! 

Met goede data-analyse uit mywellness cloud® wordt het lid van de juiste informatie voorzien. Diezelfde data vertellen de sportscholen ook dat het potentieel van de actie nog veel groter is, zowel op maatschappelijk als bedrijfseconomisch vlak. Er is nog zoveel meer uit te halen, alleen moet het verschil samen gemaakt worden. En dat is de boodschap van de campagne voor 2020: samen optrekken, leren van elkaar en dat wordt allemaal gefaciliteerd door de professionals van Technogym! 

Ook benieuwd naar de oplossingen en nieuwste innovaties van Technogym? Of om deel te nemen aan de Let's Move for a Better World campagne van 2020? Ga dan naar www.technogym.com/nl/newsroom/lets-move-fora-better-world
 
Bedrijf

Technogym

Laatste artikelen van dit bedrijf