5 jaar geleden

ISPO Munich 2019; een voorproefje op dé beurs

5 jaar geleden
De ISPO in München is een van de belangrijkste sportbeurzen in de wereld en daardoor zeker ook interessant voor de Nederlandse fitnessondernemer. Juist de ondernemer die net even verder wil kijken dan de ‘gebaande fitnesspaden’, komt van 3 t/m 6 februari 2019 op de ISPO in München helemaal aan zijn trekken. 

De sportbeurs spreidt zich uit over achttien verschillende hallen waar méér dan 2.800 exposanten hun toonaangevende producten presenteren. Hiermee is de beurs nog groter en interessanter dan die van 2018, die alle records al brak. Dit jaar ligt de nadruk op gezondheid, lichaamsbeweging en sport. Andere onderwerpen die de revue passeren zijn digitalisering en vrouwen in de sportwereld. Genoeg interessante input voor de fitness- en sportsector, in de breedste zin van het woord.

Internationaal podium
De ISPO Munich is al jaren een beurs met internationale allure en uitstraling. Zo waren er in 2018 ongeveer 84.000 professionals uit 120 verschillende landen aanwezig. Ongeveer 68 procent van de exposanten kwam niet uit Duitsland, terwijl 88 procent van de professionele bezoekers niet de Duitse nationaliteit had. Met meer dan 200.000 vierkante meter beursvloer is de beurs dé internationale plek om informatie te verzamelen, vergaderingen te houden en te netwerken in een sportieve omgeving. De bezoekers kunnen zich verheugen op een breed scala aan spannende, nieuwe ontwikkelingen in de sectoren Health & Fitness, Outdoor, Snowsports, Trends, Innovation & Industry Services, Manufacturers & Suppliers, ISPO Vision, Teamsports en Urban. Verder is er volop aandacht voor meer individuele onderwerpen als body & mind en snow safety.

Focus op gezondheid, lichaamsbeweging en sport
Het wordt continu weer door nieuwe onderzoeken bevestigd, inactiviteit en niet gezond leven worden wereldwijd een steeds groter probleem. Daarom wordt hier tijdens de 2019 editie extra aandacht aan besteed. Op de ISPO Munich staan nieuwe producten, trends en innovaties volop in de schijnwerpers. Alles is erop gericht om mensen aan te moedigen meer te gaan sporten. Verder wordt er volop kennis gedeeld door vooraanstaande partijen en sprekers uit de sector, bijvoorbeeld over de nieuwe kansen die de digitalisering in de toekomst biedt.



Women in the Sports Business
Een onderwerp waar dit jaar nog meer aandacht voor is, is ‘Women in the Sports Business’. Dit jaar zijn hierin de belangrijkste gespreksonderwerpen ‘vrouwen in leidinggevende posities’ en ‘vrouwen als doelgroep’. Vooral dit laatste punt is interessant voor fitnessondernemers omdat vrouwen een steeds belangrijkere doelgroep worden in de fitnesssector. Ze hebben specifieke behoeften en wensen, waar de markt weer op in kan spelen.

Om dit onderwerp te bespreken is er de speciale ‘Women’s lounge’, waar trouwens zowel mannen als vrouwen welkom zijn. Deze locatie is bewust gecreëerd voor het leggen van nieuwe contacten, te netwerken en zelf te ervaren waar de wereld van vrouwen en sport vandaan komt, naar toe gaat en welke ondernemerskansen dit biedt. Verder worden er rondleidingen en handelsbeurzen georganiseerd.

18 verschillende hallen
Dankzij de twee nieuwe hallen C5 en C6, biedt ISPO Munich 2019 de bezoekers nog uitgebreider informatie op een groeiend aantal interessante sportgebieden. In Hall C6 wordt ISPO Digitize gepresenteerd. Speciaal om genoeg aandacht aan de digitale transformatie te geven. Hier wordt volop aandacht besteed aan hoe sportprofessionals de technologische transitie in hun voordeel kunnen gebruiken en cross-industrie samenwerking kunnen waarborgen.

De Wearables Technology Conference, die plaatsvindt in dezelfde hal, biedt nieuwe marktinzichten, presenteert de nieuwste onderzoeksresultaten met betrekking tot IoT-apparaten (Internet of Things) en brengt zakelijke ontwikkelaars en verkoopteams verder.

Ook in Hal C6 neemt de ISPO Academy het publiek mee op een reis naar de sportsbusiness van morgen. Bloggers en influencers kunnen elkaar in een aparte lounge ontmoeten en kennismaken met andere exposanten en gelijkgestemde ondernemers.

ISPO Award en ISPO Brandnew
's Werelds grootste vakbeurs voor de sportindustrie is ook een jaarlijkse kans om de nieuwste innovatieve ontwikkelingen te onthullen. Producten, die de ISPO Award hebben gewonnen, geven niet alleen aan wat de nieuwe trends worden, maar ook in welke richting de sector op gaat. In hal B5 vind je ISPO Brandnew. De perfecte locatie om start-ups en nieuwe ondernemers in de sector te ontmoeten.

Voor de bezoekers is er gratis wifi, de ISPO App en aantrekkelijke ticketprijzen. Er is geen betere manier om uw bezoek te plannen dan met de ISPO Munich-App. Hierin vind je alle relevante informatie over de evenementen en exposanten. Tickets zijn online verkrijgbaar. De prijs van een dagkaart begint bij 19 Euro.

Extra informatie
Locatie: Messe München
Data: 3 t/m 6 februari 2019
Openingstijden: zondag 3 t/m dinsdag 5 februari van 09.00 tot 18.00 uur, woensdag 6 februari van 9.00 tot 17.00 uur.
Tickets en registratie: https://www.ispo.com/en/munich/trade-visitors/tickets-registration
Bedrijf

ISPO Munich

Laatste artikelen van dit bedrijf