7 february 2020

On-demand workouts op alle premium cardio apparaten

7 february 2020
Life Fitness biedt als eerste leverancier van cardio- en krachtapparatuur on-demand workouts aan in de commerciële markt. De wereldwijde marktleider heeft een innovatief en groeiend aanbod van digitale workouts gelanceerd, die exclusief beschikbaar zijn op de touch screens van Life Fitness premium cardio apparaten.

Life Fitness On Demand biedt fitnesscentra en fitnessondernemers mogelijkheden om motiverende, digitale coaching van toptrainers te integreren in de begeleiding van sporters. De workouts zijn beschikbaar op loopbanden, ellipticals, climbers, crosstrainers en fietsen met ‘premium console’.

De workouts zijn zorgvuldig ontworpen om sporters op alle fitnessniveaus te bereiken. Ze variëren tussen de tien en veertig minuten en bieden een grote verscheidenheid aan moeilijkheidsgraden en coaching- en muziekstijlen. Bij de workouts horen speciale afspeellijsten met bijpassende nummers, samengesteld om de sportprestatie te verbeteren.



Klanten tevreden houden
“We zijn ontzettend enthousiast dat we de eerste zijn die on-demand workouts aanbieden voor een complete lijn van cardio apparaten”, zegt Harry Damen van Life Fitness. “De producten van Life Fitness bevinden zich in meer dan 250 duizend fitnessfaciliteiten over de hele wereld en worden door 60 miljoen mensen jaarlijks gebruikt.”

“Onze prioriteit is onze klanten – commerciële fitnesscentra – verder helpen hun leden tevreden te houden. Met de introductie van Life Fitness On Demand bieden we sporters de mogelijkheid tot uitdagende en leuke workouts, wat cardio-trainingen een stuk aantrekkelijker maakt. Naast fitnesscentra zijn deze apparaten natuurlijk ook goed toe te passen in hotels en bij bedrijven, waar een fitnessinstructeur niet zo vanzelfsprekend is”, aldus Damen.

Samenwerking met NEOU
Virtuele lessen worden steeds populairder en bieden ook voor de fitnesscentra mogelijkheden om op dagdelen zonder of met weinig personeel op de vloer sporters professionele begeleiding te bieden met een motiverende coach op het scherm. Vooral met de toename van clubs die 24/7 open zijn. Op dit moment bestaat het aanbod uit tachtig workouts met bekende Amerikaanse trainers. Dit jaar wordt het aanbod verder uitgebreid tot 200 verschillende workouts.

Life Fitness werkt samen met het Amerikaanse bedrijf NEOU om de Life Fitness On Demand video’s te produceren. NEOU beheert een productiestudio van ruim 1800m2 in hartje New York, waar vele toptalenten uit de fitnessbranche lessen opnemen voor het NEOU app-platform. Binnen deze samenwerking heeft Life Fitness gebruik gemaakt van de geavanceerde productiefaciliteiten en mogelijkheden die NEOU biedt om zo uitzonderlijke, high definition videoworkouts te creëren voor cardio liefhebbers.



Life Fitness On Demand biedt motiverende workouts met hulp van ervaren trainers, maar het is aan de sporter zelf om het niveau in te stellen: van beginner tot gevorderd. “Wij brengen on demand nu op al onze cardio apparatuur ook naar de commerciële markt: crosstrainers, fietsen, power mills, loopbanden. Voor ieder console is op maat gemaakte content en die wordt continu uitgebreid. Sporters moeten het wel zelf doen, maar het hoeft natuurlijk niet alleen”, aldus Damen.

Fitnesscentra en –ondernemers die al apparatuur van Life Fitness tot hun beschikking hebben (en gekoppeld zijn aan de cloud) hoeven niets extra’s te betalen om de software te verkrijgen. Die kan door een softwareupdate op alle apparatuur beschikbaar gemaakt worden. Life Fitness had eerder al voor de consoles de interface in een nieuw jasje gestoken. Op de consoles van Life Fitness kan ook tv en Netflix gekeken worden. “Uiteindelijk vinden sporters bijvoorbeeld hardlopen niet altijd leuk om te doen. Je kunt tv kijken of een Netflix-serie aanzetten om je focus te verleggen, maar je kunt ook met behulp van Life Fitness On Demand een workout op maat starten, waarbij een trainer je er doorheen sleept.”

Life Fitness biedt fitnessondernemers met Life Fitness On Demand ook een marketingpakket aan om de komst van het innoverende concept aan de leden en klanten te presenteren. “Het is altijd leuk om je leden te vertellen dat er iets nieuws aanwezig is, iets waarmee je je als ondernemer of fitnessclub ook kunt onderscheiden. Uit de data die verkrijgbaar is vanuit het gebruik van onze consoles kan de ondernemer ook zien wanneer en hoe vaak de workouts worden gedaan en daar weer zijn voordeel uithalen, bijvoorbeeld met andere positionering van de consoles in de sportschool”, besluit Damen.

Kijk voor meer informatie op www.lifefitness.nl/life-fitness-demand
 
Bedrijf

Life Fitness

Laatste artikelen van dit bedrijf