29 september 2020

De fitnesssector komt online samen op 1 en 2 oktober tijdens digitale editie van FIBO

29 september 2020
Van het opnieuw uitvinden van fitnessclubs en strategieën om met de Corona-crisis om te gaan tot het gebruik van kunstmatige intelligentie bij work-outs - de online editie van FIBO kijkt naar onderwerpen die draaien om de huidige trends in de industrie, digitalisering, gezondheid en e-commerce. “Na het uitstellen van de beurs in april staan ??we nu eindelijk in de startblokken, digitaal weliswaar maar boordevol content van topklasse voor de fitnessbranche”, zegt Silke Frank, Event Director van FIBO.

Van 1 tot en met 2 oktober vindt de eerste digitale FIBO plaats die waardevolle input levert voor clubeigenaren, trainers, fysiotherapeuten en andere professionals - veel ervan wordt live uitgezonden vanuit de studio. Daarnaast zijn er goede interactie mogelijkheden tussen vakbezoekers en exposanten gecreeerd en is er een uitgebreid programma met lezingen.

Lancering nieuwe producten
Bezoekers van de digitale editie van FIBO kunnen nog steeds kennismaken met nieuwe producten die in de branche worden gelanceerd. Op de Brand Portal presenteren exposanten zoals ACISO Fitness & Health, EGYM, Life Fitness, Ludwig Artzt en Technogym zich. Door zogenaamde Drop-In Meetings die spontane uitwisseling tussen exposanten en vakbezoekers mogelijk maken wordt een authentiek beursgevoel opgewekt. Dankzij deze functie kunnen vragen die zich voordoen tijdens het contact in een persoonlijke chat worden behandeld, net als op een normale beurs gebeurd bij een fysiek bezoek aan de stand.

Online en gratis
FIBO@business zet in op bedrijfsrelevante content die bezoekers raakt - emotioneel, thematisch maar ook op sportief gebied. Met deze stap hebben FIBO-organisatoren rekening gehouden met de effecten van de wereldwijde pandemie op de fitnessbranche en bieden ze waardevolle oriëntatie en concrete ondersteuning door middel van een kwalitatief hoogstaand programma dat tijdens FIBO@business on-demand kan worden opgeroepen. Naast on-demand is er een exclusief live programma via FIBO TV.

Het on-demand programma is beschikbaar in de vorm van vooraf opgenomen video's van keynote speeches boordevol informatie. Deze zullen zich concentreren op thema's die de toekomst aandrijven en die te maken hebben met onderwerpen die relevant zijn voor het managen van deze crisis. Hieronder waardevolle Global Insights, lanceringen van bekroonde productinnovaties en online conferenties zoals het Aufstiegskongress 2020, de FitTech Summit, de ECC Köln voor Preventie, Rehabilitatie en Therapie en de Rehasport Online Conventie.

FIBO TV: De talkshow voor de branche, live uitgezonden vanuit de studio
Hoogtepunten uit het FIBO tv-programma zijn 'Connect or Be Connected: Digitalisering van de innerlijke werking van sportscholen', 'Third Places: fitnessclubs opnieuw uitvinden voor het tijdperk van de gezondheid' en 'Customer Retention as a Key to Success, But How?". Behalve corona gerelateerde onderwerpen zullen diverse experts hun inzichten delen over belangrijke onderwerpen voor de banche zoals klantloyaliteit, digitalisering, nieuwe work-outconcepten en internationale handel. FIBO TV zal worden uitgezonden in verschillende live formats - van CEO-paneldiscussies tot interviews met twee personen.
  
Gratis tickets voor vakbezoekers
Toegang tot FIBO@business is gratis. Tickets zijn hier online te bestellen
FIBOonline evenementenonline educatie
Gerelateerde artikelen