ClubJoy timmert ook in 2018 onverminderd hard door aan de weg

Verschenen in Bodylife nummer 10 2017

Een jaar voorbij. Traditiegetrouw blikken wij terug op het afgelopen jaar. De hoogtepunten highlighten, lering trekken uit ervaringen en vooruitblikken op het kansrijke jaar dat komen gaat. Voor ClubJoy was 2017 een jaar vol nieuwe ontwikkelingen. ClubJoy headquarters Bilthoven werd in gebruik genomen, de bouw en ingebruikname van een eigen opnamestudio, de organisatorische wijzigingen die daarmee gepaard gingen, de groei op de Europese markt en de samenwerking met Brand Ambassador, Hans Muench, om maar iets te noemen. Een mooi jaar, maar 2018 gaat dit alles overtreffen. Wij vertellen u waarom!

Successen moet je delen: een korte terugblik

Opening HQ Bilthoven

Een korte beschouwing van het jaar 2017 laat zien dat wij als organisatie zeker niet hebben stilgezeten. Alles behalve! Het nieuwe bedrijfspand - ClubJoy HQ Bilthoven - werd in gebruik genomen. Veel ondernemers hebben wij al mogen ontvangen in ons nieuwe pand, hetzij tijdens één van onze Share The Inspiration-dagen, hetzij tijdens een één op één meeting. Uiteraard zullen wij in 2018 nog veel meer ondernemers en geïnteresseerden ontvangen in ons fonkelnieuwe onderkomen. Wees welkom!

Look & feel en kwartaalthema's

In 2017 ondergingen onze work-outs een volledige metamorfose. De look & feel van de work-outs heeft een ware transformatie doorgemaakt en dat zal ook ieder kwartaal worden gewijzigd. Zo vonden onze work-outs in het laatste kwartaal van 2017 plaats in een studio van een wolkenkrabber, met de city skyline als achtergrond. Op deze manier creëren wij nog meer beleving, wat met name interessant is voor de virtuele work-outs.

Naast een gewijzigde look & feel van de work-outs, introduceerden wij ook een zogeheten kwartaalthema. Ieder kwartaal kiezen wij een andere trainings- en choreografiefocus en communiceren wij dit ook als zodanig richting onze leden. De intrede van gesproken bruggen tussen de verschillende tracks maakte dit mogelijk. Daarmee bedienen wij onze leden nog meer op het gebied van kwaliteit.

De realisatie van een eigen filmstudio

Kort nadat wij onze intrede hebben gedaan in het pand in Bilthoven, startte de bouw van onze eigen opnamestudio. Een enorm project, dat afgerond werd in september 2017. De work-outs van het huidige kwartaal zijn opgenomen in onze eigen studio. Dat is wel iets waar wij erg trots op zijn.

De oprichting van een Expeditie Lab

Nieuw in 2017 was ook de oprichting van een eigen Expeditie Lab, een zogezegd research team dat wekelijks bijeenkomt in het kader van product development. Denk daarbij aan het exploreren van nieuwe mogelijkheden, nieuwe work-outs, maar zeker ook onderzoek naar de meest moderne trainingsvormen. Hieruit is al een zeer boeiende ontwikkeling ontsproten die later dit jaar geïntroduceerd zal worden.

Europese ClubJoy Brand Ambassador

2017 was tevens het jaar waarin het Europese marktaandeel van ClubJoy aardig werd uitgebreid. De samenwerking met een internationaal handelsagent, Hans Muench, zal daar zeker verder aan bijgedragen. Een mooie ontwikkeling die wij natuurlijk verder zullen doorzetten in 2018. Europe, here we come!

What's next?

Hoewel het terugblikken vooral leuk is om behaalde successen te vieren, is het vooral ook boeiend om vooruit te blikken. Doelen voor het jaar 2018 zijn gesteld. Het jaarprogramma staat vast. Wat kunt u van ons verwachten in 2018? Dat is een legitieme vraag en het antwoord is: veel!

15-jarig bestaan van ClubJoy

ClubJoy heeft in het jaar 2018 een hele mooie mijlpaal bereikt. Inmiddels bedienen wij de Nederlandse fitnessbranche al vijftien jaar met onze producten en diensten. Daar zijn wij bijzonder trots op en dat vraagt natuurlijk om een feest, een groot feest! Dit jubileumfeest zal plaatsvinden op 16 november 2018 tijdens een zeer bijzonder evenement te Kalkar (Duitsland). ClubJoy leden hebben van ons een VIP-ticket ontvangen als uitnodiging voor deze bijzondere aangelegenheid. Het belooft een memorabele gebeurtenis te worden, waar wij enorm naar uitkijken.

ClubJoy Premium Membership

Het ClubJoy Premium Membership wordt deze maand gelanceerd. Dit is een variant op het licentieprogramma ClubJoy Support. Binnen ClubJoy Support wordt intensieve begeleiding geboden aan clubs met betrekking tot het groepsfitness segment. Daarbij ligt focus op het verbeteren van de kwaliteit van de groepslessen, maar zeker ook op het managen van de groepsfitness afdeling binnen de sportclub. Een zeer intensief proces, waarbij werkelijk alle aspecten van de afdeling groepsfitness onder de loep worden genomen.

Het ClubJoy Premium Membership is een variant op het ClubJoy Support programma. Nog steeds intensieve begeleiding, maar dan gepland op vaste momenten in het jaar. Een ClubJoy mastertrainer zal ClubJoy Premium Clubs gaan bezoeken in de vorm van een mystery visit. Het groepsfitness segment van uw club wordt dan jaarlijks onderworpen aan een quick scan. Met andere woorden: is uw groepsfitness segment kerngezond, of liggen er nog kansen voor verbetering? ClubJoy Premium Members krijgen bovendien jaarlijks zowel een incompany kwaliteitsdag aangeboden, gericht op de kwaliteiten van de groepsfitness instructors, maar ook een zogeheten GF-management supportdag, puur gericht op het managen van de groepsfitness pijler van de organisatie. Kortom: het totaalpakket als u wenst in te zetten op kwaliteit. ClubJoy Premium Clubs worden ook als zodanig herkend. ClubJoy Premium Members ontvangen van ons een decoratief gevelbord, waarmee in één oogopslag duidelijk is dat kwaliteit voor deze club hoog in het vaandel staat.

Uitbreiding van het ClubJoy Team

Hoewel ClubJoy absoluut veel productinhoudelijke ontwikkelingen zal doormaken in 2018, doet zich ook een mooie ontwikkeling voor binnen het Nederlandse sales team. In 2017 vormden zich steeds meer professionele afdelingen binnen ons team. Zo ook op het gebied van marketing, communicatie en sales. Die inzet van een steeds verder toenemende professionalisering, heeft geresulteerd in het aantrekken van twee nieuwe accountmanagers. Niki de Wert en Jeffrey Vesters zijn vanaf heden onderdeel van ons veelzijdige team en zullen onze leden, maar ook clubs die buiten onze vertrouwde klantenkring vallen, in 2018 een bezoek brengen. Deze stap is gezet vanuit de gedachtegang dat wij als organisatie zo dicht mogelijk bij onze members willen blijven staan. Het behouden van intensief contact is voor ons erg belangrijk. Wij werken in dat kader ook samen met een professionele organisatie op het gebied van sales en marketing. Niet alleen inhoudelijke kwaliteit is wat wij nastreven. Zeker ook op organisatorisch vlak blijven wij bijschaven en aan de weg timmeren.

Last but not least: New product release on 16-11-2018

Al eerder aangestipt in dit artikel, is de datum van het feest ter ere van ons 15-jarig bestaan. Tijdens het congres, voorafgaand aan de party, zullen wij ook ons nieuwste product lanceren. Een product waarvan wij zeer veel verwachten. Een mooie service voor iedere ClubJoy member. Wat dat precies is houden we nog even geheim, maar 16-11-2018 wordt op veel vlakken bijzonder. Dat is een belofte!

Een korte greep uit de plannen van ClubJoy in 2018. Heeft u vragen omtrent onze producten en/of diensten? Neem dan gerust contact op met ons secretariaat door een e-mail te sturen naar info@clubJoy.nl of bel met één van onze office medewerkers via het telefoonnummer 010-7420107 (bereikbaar van maandag t/m donderdag van 9:30 tot 16:30 uur).

Voor meer informatie: www.clubjoy.nl

Edities