6 jaar geleden

Nieuwkomer SLIMdiet neemt DforDiet over

6 jaar geleden
Per 1 december 2017 hebben SLIMdiet en DforDiet hun kennis, mensen en activiteiten samengevoegd. De twee bedrijven gaan verder onder de naam SLIMdiet, waarmee de bedrijfsnaam DforDiet – bekend als online aanbieder van proteïnemaaltijden – na negen jaar komt te vervallen. De klanten zijn inmiddels geïnformeerd en overgezet naar SLIMdiet.

Begin dit jaar presenteerde SLIMdiet zich als nieuwe speler op de dieetmarkt. Het Valkenswaardse bedrijf komt met de overname een stap dichterbij de missie om Nederland gezonder te maken. “Gewicht verliezen is in theorie een simpele optelsom waarbij je meer calorieën verbruikt dan inneemt”, aldus Pascal van Diest, oprichter van SLIMdiet en al vijftien jaar actief in de dieetbranche. “Maar in de praktijk worstelen veel mensen hiermee. Onze methode maakt het helder en concreet.”

Online verkoop en offline begeleiding
Met de overname van online pionier DforDiet haalt SLIMdiet extra kennis van de digitale dieetwereld in huis. Daarmee versterkt SLIMdiet haar positie als verbindende schakel tussen online verkoop van dieetmaaltijden en offline advies van specialisten. “We bieden consumenten een e-healthplatform waar zij eenvoudig gerechten kunnen bestellen”, aldus Van Diest. “En voor de professionele begeleiding verwijzen we hen door naar ons netwerk van afslankpraktijken en de betere sportcentra, waar de maaltijden overigens ook zijn te verkrijgen. Zo halen consumenten het maximale resultaat uit hun traject.”



Groeiend marktaandeel
SLIMdiet is sinds dit jaar actief op de Nederlandse dieetmarkt en heeft inmiddels ruim honderd coaches verspreid door het hele land. Van Diest: “De overname is voor ons de kroon op een succesvol eerste jaar. Ik zie het als signaal dat we met onze methode op de goede weg zijn binnen een markt die voor veel mensen verzadigd lijkt. De eenvoud, transparantie en frisse uitstraling van SLIMdiet is kennelijk precies waar resellers én consumenten momenteel behoefte aan hebben.”

Over SLIMdiet
SLIMdiet staat voor eenvoud, duidelijkheid en transparantie. De methode berust op vier pijlers: 36 proteïnerijke gerechten, een concreet stappenplan, een e-healthplatform en professionele begeleiding van coaches. De organisatie uit Valkenswaard beheert alles in eigen huis, van productontwikkeling en productie tot verkoop en distributie. Dankzij de intensieve samenwerking met voedingsdeskundigen werken consumenten met SLIMdiet toe naar een nieuwe gezonde leefstijl.
www.slimdiet.nl

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.