1 jaar geleden

ISPO München: Wat is er nieuw bij de herstart in november

Jeroen Gerats
Mediadeskundige bij bodyLIFE
1 jaar geleden
Twee jaar zonder ISPO München is genoeg! Na de Covid-pauze is ISPO München terug van 28 tot 30 november. De sportindustrie komt samen op het beurscentrum van München onder het motto "Nieuwe perspectieven op sport". Het middelpunt van de tien inmiddels bijna volgeboekte zalen is het Future Lab, dat in uitdagende tijden oplossingen biedt voor de meest urgente vragen.

Nieuwe perspectieven op sport - dat is het motto van ISPO München 2022
De sportartikelenindustrie heeft de uitdagingen van de Corona-crisis grotendeels met succes overwonnen. Maar met klimaatverandering, verstoorde toeleveringsketens en een gespannen energiesituatie nemen de taken niet af.
"Daarom hebben we nieuwe perspectieven nodig van de markt, de consument, de detailhandel en de sport zelf", zegt Tobias Gröber, hoofd van de ISPO Group: "Daarom bouwen we in november een centrale hal om tot een innovatielaboratorium bij ISPO München. De belangrijkste leiders in de branche zullen hier samenkomen en praten over de actie die moet worden ondernomen. We willen een lobbyplatform zijn en de sport een stem geven die gelijkwaardig is aan haar plaats in de samenleving."

Nieuwe datum aan het begin van de bestelperiode en internationale exposanten
Het nieuwe concept van ISPO München omvat ook de nieuwe datum eind november en daarmee het begin van de bestelperiode. In totaal zullen exposanten uit 55 landen aanwezig zijn en is de standgrootte teruggebracht tot maximaal 200 vierkante meter.
"ISPO is al vele jaren veel meer dan een simpele beurs voor sportartikelen", zegt Lena Haushofer, de tentoonstellingsdirecteur van ISPO München. “Zoals u weet, gelden er nog steeds veel Covid-gerelateerde beperkingen voor reizen. Toch komt 90 procent van de exposanten op de ISPO München dit jaar uit landen buiten Duitsland. Dit niveau van internationaliteit onderstreept duidelijk de vitale en waardevolle rol die ISPO München speelt als een wereldwijde hub die persoonlijk contact bevordert tussen fabrikanten, gespecialiseerde retailers en andere spelers in de industrie.”

Future Lab: het nieuwe hart van ISPO München
Hoewel de beurs dit keer bijna volgeboekt is met in totaal tien hallen, reserveert ISPO München een grotere, centrale ruimte als "Future Lab". Als nieuw middelpunt zal het innovatielab niet alleen ruimte bieden voor discussies over nieuwe producten en transformatie, maar zal het in de Retail, Digitalize en Sustainability Hub ook verder kijken dan de eigen branche.
De hal zal ook het podium zijn voor de vele atleten die dit jaar op ISPO München worden verwacht, voor de ISPO Award en natuurlijk voor de ISPO Cup Night. Op de avond van de eerste beursdag vindt ook de uitreiking van de nieuw vormgegeven ISPO Cup plaats in het Future Lab. In de toekomst zal het worden uitgereikt aan initiatieven van sporters en sportbeïnvloeders die een positieve bijdrage leveren aan de samenleving.

Conferentie met topsprekers
De conferentie vindt ook zijn podium in het Future Lab. Toonaangevende geesten uit de industrie en experts uit andere sectoren zullen de meest explosieve onderwerpen zoals duurzaamheid, inclusie en diversiteit bespreken, evenals de uitdagingen voor logistiek en retail.
De eerste bevestigde sprekers zijn Merijn Dols, Global Director for Open Innovation and Circular Economy Danone, Laura Santucci, voormalig lid van de regering-Obama en ex-directeur van het World Food Program, en Hunter Lovins, CEO Natural Capitalism Solutions en lid van de Club van Rome.

Olympisch kampioen en winnaar van de Ironman Hawaii op ISPO München
Ook op ISPO München worden veel actieve en oud-atleten verwacht. Triatleet Sebastian Kienle zal bijvoorbeeld in een live-opname voor de Red Bull Podcast het onderwerp biohacking aan de orde stellen. Olympisch tienkampkampioen Christian Schenk, die zojuist een "all-inclusive" festival voor mensen met en zonder handicap heeft georganiseerd, zal zijn licht werpen op de thema's diversiteit en lobbyen voor het goede. En onder het motto "Verhalen om te vertellen" zal een sessie van het initiatief "Frauen Verbinden" prominente vrouwelijke ondernemers, persoonlijkheden en sporters presenteren. Alpinist Kazuja Hiraide, de eerste Japanner die de 17e Piolet d'Or Award, de "Academy Award" van het bergbeklimmen, won.

Tickets voor 28 - 30 november
Auteur

Jeroen Gerats

Bedrijf

bodyLIFE hét grootste fitnessvakblad

Laatste artikelen van dit bedrijf